Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Monikanavaisuuden muutosjohtaminen: case: Osuuskauppa Arina

Nurkkala, Taika-Jasmin (2022)

 
Avaa tiedosto
Nurkkala_Taika-Jasmin.pdf (1.327Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nurkkala, Taika-Jasmin
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031117
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Osuuskauppa Arina / Sokos Oulu. Työssä tutkittiin Sokos tavarataloissa tapahtuvaa monikanavaisuuden muutosprojektin läpiviemistä muutosjohtamisen näkökulmasta. Opinnäytetyön aihe valikoitui luontevasti toimeksiantajan ollessa entinen työnantajani ja suorittaessani myös ammattiharjoitteluni yrityksessä aihe osoittautui yritykselle erittäin ajankohtaiseksi ja hyödylliseksi. Aihe itsessään on myös erittäin ajankohtainen nykyajan ja tulevaisuuden liiketoiminnalle sekä kaupan käynnille ja koskettaa jokaista toimialaa.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja käyttäen laadullista aineiston analyysimenetelmää. Opinnäytetyön aineisto koottiin jo olemassa olevista kirjallisista materiaaleista hyödyntäen kirjallisuutta, tieteellisiä tutkimuksia, artikkeleita sekä toimeksiantajalta saatua yrityksen sisäistä materiaalia.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin, mitä muutosjohtaminen yleisesti on, muutosjohtamisen vaiheita, mitä on esimiestyö muutoksessa, muutokseen sitouttamista ja siinä onnistumista, muutosviestintää, muutosvastarintaa sekä digitaalista muutosta. Käsiteltiin myös sisäistä markkinointia käsitteenä, sen merkitystä yrityksen liiketoiminnassa sekä roolia ja hyötyjä muutosjohtamisessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä kattava katsaus muutosprosessin johtamisesta sekä tuoda esiin toimintasuosituksia muutosprosessin onnistuneeseen johtamiseen ja jalkauttamiseen henkilöstölle, jotta opinnäytetyöstä olisi mahdollisimman paljon hyötyä toimeksiantajalle tämän muutosprojektin lisäksi myös tulevaisuudessa.

Tutkimuksessa onnistuttiin löytämään mielenkiintoisia yhteyksiä muutosjohtamisen ja sisäisen markkinoinnin välillä ja sitä kautta muutoksen johtamiseen saatiin uutta näkökulmaa. Sisäisestä markkinoinnista tunnistettiin merkittäviä hyödyllisiä vaikutuksia yrityksen liiketoimintaan ja tulokseen ja näitä havaintoja voidaan hyödyntää muutosten lisäksi koko liiketoiminnassa. Muutosjohtamisen lisäksi näitä vaikutuksia ja näkökulmia toimeksiantaja voi käyttää hyödyksi esimerkiksi asiakastyytyväisyyden kehittämiseen. Toimeksiantajan toimittaman aineiston ja muun tutkimusaineiston analyysin jälkeen tuloksena koottiin toimintasuosituksia toimeksiantajalle johtamiseen ja esimiestyöhön monikanavaisessa muutoksessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste