Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Chatbotin laatiminen yritykselle

Rama, Shqipdone (2022)

 
Avaa tiedosto
Rama_Shqipdone.pdf (764.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rama, Shqipdone
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031185
Tiivistelmä
Vuonna 2021 93 prosenttia 16-89 vuotiaasta väestöstä käytti internettiä Suomessa. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas hyvin todennäköisesti etsii tietoa yrityksen palvelusta tai tuotteesta internetissä. Palvelun tai tuotteen osto tapahtuu mahdollisesti myös digitaalisessa alustassa.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten onnistutaan viestinnän automatisoinnissa sekä miten luodaan positiivinen asiakaskokemus. Opinnäytetyön tuloksena syntyi Yritys X:lle BellaBot niminen chatbotti sekä viestinnän muutakin automatisointia. Chatissa BellaBot tarjoaa asiakkaille aiheita, joihin BellaBot vastaa. Ensimmäisen kerran, kun asiakas luo Yritys X:n järjestelmään tilin, hänelle tulee näyttöön opas, joka esittelee järjestelmää. Näillä viestinnän automatisoinneilla luodaan positiivinen asiakaskokemus. BellaBot sekä muut viestinnän automatisoinnit ovat tehty Intercom alustalla.

Kehittyneen teknologian myötä yrityksillä on verkkosivullaan chatbotti, eli robotti joka keskustelee yrityksen asiakkaiden kanssa. Chatbotit ovat kustannustehokkaita sekä vähentävät oikean asiakaspalvelijan työtä chatissa. Onnistuneella chatbotilla päästään luomaan asiakkaalle positiivinen asiakaskokemus. Chatboteista hyötyvät sekä asiakkaat että yritykset. Asiakkailla on nykyään todella kova kiire, jolloin chatbotti parhaansa mukaan vastaa asiakkaille heti. Chatbotteja pystyy aina kehittämään sekä opettamaan keskustelemaan eri kielillä.
 
In 2021, 93% of the population aged 16-89 used internet in Finland. This means that customers are very likely to look for information on a company's service or product online. The purchase of a service or product may also be made on a digital platform.

The purpose of this thesis was to find out how to automate communication and how to create a positive customer experience. As a result of the thesis, a chatbot called BellaBot was created for Company X, as well as other means of communication automation. In the chat, BellaBot offers topics to customers, to which BellaBot responds. The first time a customer creates an account in the Company X system, they will be presented with a guide that introduces the system. These communication automations create a positive customer experience. BellaBot and other communication automations are built using the Intercom platform.

With the development of technology, companies have a chatbot on their website, i.e. a robot which talks to the company's customers. Chatbots are cost-effective and reduce the work of a real customer service employee in a chat room. A successful chatbot can create a positive customer experience. Chatbots benefit both customers and companies. Today's customers are very busy, so a chatbot does its best to respond to customers immediately. Chatbots can always be improved and taught to talk in different languages.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste