Asiakasimplementointiprosessin rajaaminen : palvelukoordinaattorin päiväkirja
Viitanen, Aleksi (2022)
Viitanen, Aleksi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031238
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella palvelukoordinaattorin työtehtäviä sekä rajata ja dokumentoida asiakasimplementointiprosessin vaiheet toimeksiantajana toimineessa keskisuuressa suomalaisessa logistiikka-alan yrityksessä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös oppia työhyvinvoinnista ja kehittää opinnäytetyön tekijän omaa työhyvinvointia.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena, ja se koostuu kymmenen viikon ajan kirjoitetuista päiväkirjamerkinnöistä ja päiväkirjamerkintöjen pohjalta koostetuista viikkoyhteenvedoista. Viikkoyhteenvedoissa on peilattu päiväkirjamerkintöjä ammattikirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin, jotka toimivat opinnäytetyön tietoperustana. Viikkoyhteenvetojen teemat valittiin opinnäytetyön tavoitteiden mukaisesti, ja niitä olivat esimerkiksi työssä jaksaminen, asiakasimplementointiprosessi toimeksiantajayrityksessä, työn tehokkuus ajankäytön näkökulmasta sekä työtehtävien jakautuminen toimeksiantajayrityksessä.
Opinnäytetyön ansiosta palvelukoordinaattorin työtehtävät kehittyivät toimeksiantajayrityksessä, työtehtäviä uudelleenorganisoitiin tiimin sisällä sekä työssä jaksamiseen kiinnitetään jatkossa enemmän huomiota. Lisäksi asiakasimplementointiprosessiin luotiin prosessikuvaus ja prosessin vastuita selkeytettiin.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena, ja se koostuu kymmenen viikon ajan kirjoitetuista päiväkirjamerkinnöistä ja päiväkirjamerkintöjen pohjalta koostetuista viikkoyhteenvedoista. Viikkoyhteenvedoissa on peilattu päiväkirjamerkintöjä ammattikirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin, jotka toimivat opinnäytetyön tietoperustana. Viikkoyhteenvetojen teemat valittiin opinnäytetyön tavoitteiden mukaisesti, ja niitä olivat esimerkiksi työssä jaksaminen, asiakasimplementointiprosessi toimeksiantajayrityksessä, työn tehokkuus ajankäytön näkökulmasta sekä työtehtävien jakautuminen toimeksiantajayrityksessä.
Opinnäytetyön ansiosta palvelukoordinaattorin työtehtävät kehittyivät toimeksiantajayrityksessä, työtehtäviä uudelleenorganisoitiin tiimin sisällä sekä työssä jaksamiseen kiinnitetään jatkossa enemmän huomiota. Lisäksi asiakasimplementointiprosessiin luotiin prosessikuvaus ja prosessin vastuita selkeytettiin.