Kartoitus elintarvikealan yritys An markkinointistrategiasta
Cao, Hao (2022)
Cao, Hao
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122731626
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122731626
Tiivistelmä
Yrityksen markkinointitoiminta on keskeinen osa sen liiketoimintaa, ja se on tärkeä tae yrityksen selviytymiselle ja kehitykselle vastauksena ulkoisen ympäristön muutoksiin. Kilpailu markkinoilla on yhä kovempaa, erityisesti elintarvikealan yritys A:lla, jonka markkinoinnista on tullut elintärkeä asema. Myös monet elintarvikeyritykset mainostavat tuotteitaan televisio mainoksilla, verkossa, julkkismainoksilla, mutta markkinointi resurssien tehokas käyttäminen on monille yrityksille haastava asiaa. Tässä opinnäytetyössä käytetään yritys A:ta tapaustut kimuksena havainnollistamaan yritysmarkkinoinnin merkitystä, analysoidaan toteutettuja toimenpiteitä ja ongelmia, joita elintarvikeyritys A:n markkinointiprosessissa esiintyy, ja tehdään ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Opinnäytetyö käsittelee markkinoinnin kehittämistä analysoimalla kehityskohteet yrityksen A markkinointistrategiassa, tärkeimmät kohdat ovat puutteitta markkinointistrategian ymmär tämisessä, markkinointitutkimuksen ja asianmukaisen yritysmarkkinoinnin hallinnassa, tuo testrategiassa ja brändinhallintastrategiassa.
Päivittäisten työhavaintojen ja vastuuhenkilöiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella tässä opinnäytetyössä ehdotetaan brändi- ja tuotemarkkinointistrategiaa, joka on mukautettu Yritys A:lle, jotta Yritys A:n markkinointiresurssit voidaan optimoida.
Opinnäytetyö käsittelee markkinoinnin kehittämistä analysoimalla kehityskohteet yrityksen A markkinointistrategiassa, tärkeimmät kohdat ovat puutteitta markkinointistrategian ymmär tämisessä, markkinointitutkimuksen ja asianmukaisen yritysmarkkinoinnin hallinnassa, tuo testrategiassa ja brändinhallintastrategiassa.
Päivittäisten työhavaintojen ja vastuuhenkilöiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella tässä opinnäytetyössä ehdotetaan brändi- ja tuotemarkkinointistrategiaa, joka on mukautettu Yritys A:lle, jotta Yritys A:n markkinointiresurssit voidaan optimoida.