Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Uudistettu visuaalinen ilme kauneudenhoitoalan yritykselle

Kuusela, Tiia (2022)

 
Avaa tiedosto
Kuusela_Tiia.pdf (2.204Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kuusela, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301141302
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Blue Hills Beautyn visuaalista ilmettä sosiaalisen median kanavissa. Blue Hills Beauty on kauneudenhoitoalan yritys, joka on perustettu vuonna 2017. Yrityksen pääasialliset kanavat sosiaalisen median markkinointiin ovat Facebook ja Instagram, joten opinnäytetyö keskittyy näihin kahteen.

Tutkimuskysymyksenä on, kuinka saada Blue Hills Beautyn sosiaalisen median kanavista visuaaliselta ilmeeltään selkeät ja yhtenäiset, jotta potentiaalisia asiakkaita tavoitettaisiin enemmän. Tutkimustyön tavoitteena on luoda yritykselle yhtenäinen visuaalinen ilme, joka kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja asiakaskuntaa.

Opinnäytetyö koostettiin teoriasta sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosassa perehdyttiin sosiaaliseen mediaan, digitaaliseen markkinointiin, brändiin ja visuaaliseen ilmeeseen. Toiminnallisessa osuudessa tutkittiin benchmarking-menetelmän avulla neljää kilpailevaa kauneudenhoitoalan yritystä, joilla on tällä hetkellä enemmän näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Toiminnallisessa osuudessa kohdeyrityksen omistajaa haastateltiin sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteisiin liittyen. Toiminnalliseen osuuteen kuului lisäksi visuaalisen ilmeen kehittäminen, joka koostui graafisesta ohjeistosta sosiaalisen median kanaviin. Graafinen ohjeisto piti sisällään moodboardin, uudistetun logon, värikoodiston, sekä typografian.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste