Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

The association of problematic gaming characteristics with dietary habits among Finnish vocational school students

Vaarala, Susanna; Ruotsalainen, Heidi; Hylkilä, Krista; Kääriäinen, Maria; Konttila, Jenni; Männistö, Merja; Männikkö, Niko (2022)

 
Avaa tiedosto
Sci_Rep_2022_12_21381.pdf (1.032Mt)
Lataukset: 


Vaarala, Susanna
Ruotsalainen, Heidi
Hylkilä, Krista
Kääriäinen, Maria
Konttila, Jenni
Männistö, Merja
Männikkö, Niko
Springer Science and Business Media LLC
2022
doi:10.1038/s41598-022-25343-7
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301306553
Tiivistelmä
Digital gaming is a popular pastime among young people, but its links to dietary habits have been little studied. The purpose of the study was to describe dietary habits and to examine their associations to problematic gaming behavior with regard to the degree of daily digital gaming time and the overall levels of disordered-like gaming behavior among students in vocational education in the Oulu region of Finland. This cross-sectional study consisted of a total of 773 first-year vocational school students who had played digital games regularly. Data was collected by using an online survey measuring sociodemographic information, dietary habits, amount of digital gaming time, and symptoms of problematic gaming behavior. Most prevalent weekly consumed food types were chicken (90.1%), chips (87.7%), and sausages/cold cuts (85.4%). Around one-fourth of students skipped breakfast on weekdays and at weekends. A higher amount of digital gaming time was associated with skipping breakfast on weekdays. More elevated levels of disordered gaming behavior were particularly associated with the use of a group of food types encompassing carbohydrate-dense and fast food. Current research provides indications that digital gaming may have an impact on youths’ dietary habits, while at the same time, however, emphasizing that the issue can be affected by several interrelated and complex factors.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste