Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen kehittäminen Suomen Jätskiauto Oy:n sosiaalisissa medioissa

Oja, Samuel (2023)

 
Avaa tiedosto
Samuel_Oja.pdf (1.453Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Oja, Samuel
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303264175
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää asiakaskokemusta Suomen Jätskiauto Oy:n sosiaalisen median kanavissa. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena helmikuussa 2023 Suomen Jätskiauto Oy:n etuasiakkaille. Opinnäytetyössä selvitetään, mistä sisällöstä etuasiakkaat ovat kiinnostuneet, ja minkälaista sisältöä sosiaalisen median kanaville toivotaan enemmän. Lisäksi selvitetään myös, onko nähty mainos tai julkaisu ohjannut asiakkaan etsimään lisätietoa verkkosivuilta, mistä sosiaalisen median kanavista asiakas on nähnyt mainoksia tai julkaisuja pääsääntöisesti, sekä mistä asiakas mieluiten näkee sisältöä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakaskokemukseen ja sen kehittämiseen liittyvää teoriaa. Tämän jälkeen käsitellään digimarkkinointiin, sen kehittämiseen, sekä sosiaalisiin medioihin liittyvää teoriaa.

Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä tutkimusta, aineiston hankintamenetelmänä toimi sähköinen kyselytutkimus. Kyselytutkimukseen saatiin 487 vastausta, ja nämä vastaukset analysoitiin pitkälti Webropolin omilla työkaluilla. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että pääsääntöisesti julkaisuja nähneet etuasiakkaat ovat jo tyytyväisiä sosiaalisen median kanavissa nähtyyn sisältöön. Suurin osa vastaajista ei ollut nähnyt sosiaalisen median sisältöä.

Tutkimuksen johtopäätöksinä voidaan todeta, että Suomen Jätskiauto Oy:n julkaisema sisältö on pitkälti nykyisten etuasiakkaiden mielestä hyvää sellaisenaan, sekä sosiaalisen median kanavista jäänyt mielikuva positiivinen. Sisältöä sekä näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa kuitenkin toivottiin osittain myös lisää. Osa vastaajista oli tyytyväisiä sosiaalisen median ulkopuoliseen mainontaan. Muista kyselyn avoimista vastauksista saatiin apua myös sosiaalisen median ulkopuoliseen yritystoiminnan kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste