CRM-järjestelmän mahdollisuudet osana GMIS-konseptia
Lampela, Aleksi (2023)
Lampela, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304054850
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304054850
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli CRM-järjestelmiin perehtymällä tuoda näkökulmia ja ehdotuksia toimeksiantajalle siitä, miten he voisivat hyödyntää näitä järjestelmiä tulevaisuudessa toiminnassaan.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Laurea Ammattikorkeakoulu, joka on mukana Euroopan Unionin ECHO-hankkeessa. ECHO-hankkeen tavoitteena on muodostaa verkostomainen organisaatio tietoturvallisuuden alalle vuonna 2023.
Tutkimusosion tietoperustana käytettiin aihepiiriä käsittelevää kirjallisuutta ja verkkosivustoja. Työssä hyödynnettiin myös Microsoftin verkkosivuilta saatavilla olevia käyttöoppaita Dynamics 365- ja Sharepoint kehitysympäristöistä. Työn tutkimusmenetelmäksi on valittu konstruktiivinen tapaustutkimus. Työn käytännön osuudessa tutustuttiin Microsoft Dynamics 365 -ohjelmistoon ja toteutettiin integraatio Dynamics 365:n ja Sharepointin välillä sekä kuvattiin prosessin eteneminen vaiheittain.
Työn lopputulemana voidaan todeta Dynamics 365:n tuovan etua kolmannen osapuolen CRM ohjelmistoon verrattuna, jos organisaatiolla jo on käytössä muita Microsoftin ohjelmistoja, kuten tässä tapauksessa dokumentinhallinnan alustana oleva Sharepoint.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Laurea Ammattikorkeakoulu, joka on mukana Euroopan Unionin ECHO-hankkeessa. ECHO-hankkeen tavoitteena on muodostaa verkostomainen organisaatio tietoturvallisuuden alalle vuonna 2023.
Tutkimusosion tietoperustana käytettiin aihepiiriä käsittelevää kirjallisuutta ja verkkosivustoja. Työssä hyödynnettiin myös Microsoftin verkkosivuilta saatavilla olevia käyttöoppaita Dynamics 365- ja Sharepoint kehitysympäristöistä. Työn tutkimusmenetelmäksi on valittu konstruktiivinen tapaustutkimus. Työn käytännön osuudessa tutustuttiin Microsoft Dynamics 365 -ohjelmistoon ja toteutettiin integraatio Dynamics 365:n ja Sharepointin välillä sekä kuvattiin prosessin eteneminen vaiheittain.
Työn lopputulemana voidaan todeta Dynamics 365:n tuovan etua kolmannen osapuolen CRM ohjelmistoon verrattuna, jos organisaatiolla jo on käytössä muita Microsoftin ohjelmistoja, kuten tässä tapauksessa dokumentinhallinnan alustana oleva Sharepoint.