Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Pääkkönen, Milla (2023)

 
Avaa tiedosto
Pääkkönen_Milla.pdf (622.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Pääkkönen, Milla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304135237
Tiivistelmä
Kiinteistönvälitysalalla aiempien asiakkaiden suosituksilla on suuri merkitys uusien asiakkaiden hankinnassa. Tämän vuoksi on tärkeää selvittää, miksi yrityksen asiakkaat eivät kokeneet saavansa palvelua, jota suosittelivat muille. Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää tekijöitä, joiden vuoksi toimeksiantajayrityksen myyjäasiakkaat eivät suosittelisi toimeksiantajayrityksen välityspalvelua tuttavilleen. Tutkimus antaa toimeksiantajayritykselle tietoa, jolla kehittää yrityksen toimintaa parempaa asiakaskokemusta tuottavaksi.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään toimeksiantajayrityksen myyntiprosessia, kiinteistönvälitystä, toimintaa ohjaavia lakeja ja säädöksiä sekä välitysliikkeen toiminnan edellytyksiä. Näiden lisäksi viitekehyksessä esitellään asiakas- ja henkilöstökokemusta, asiakaskokemuksen muodostumista, asiakaslähtöisyyttä ja -uskollisuutta sekä asiakaskokemuksen mittaamista ja kehittämistä.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimus toteutettiin puhelimitse ja tutkimukseen osallistui kuusi henkilöä. Tutkimukseen valittiin myyjäasiakkaita, jotka olivat ilmoittaneet toimeksiantajayrityksen palautekyselyssä, että eivät olleet täysin tyytyväisiä saamansa palveluun.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että syitä asiakkaiden suositteluhalukkuuden vähäisyydelle on useita. Välittäjän huolimattomuus, myyjäasiakkaan kokemus painostetuksi tulemisesta, muutokset sovituissa toimintamalleissa sekä myyjäasiakkaan toiveiden ohittaminen olivat muun muassa tekijöitä, jotka heikensivät asiakaskokemusta. Kehittääkseen yrityksen toimintaa parempaa asiakaskokemusta tuottavaksi yrityksessä tulee huolehtia myyjäasiakkaiden toiveiden kuulemisesta, välittäjän täsmällisestä työskentelytavasta sekä myyjäasiakkaan ja välittäjän yhdessä sopimien toimintamallien noudattamisesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste