Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma AtoZ Oy:lle

Seikku, Tuomas (2023)

Avaa tiedosto
Seikku_Tuomas.pdf (2.324Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Seikku, Tuomas
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304195680
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona tamperelaiselle ohjelmistopalveluita tarjoavalle AtoZ Oy:lle. Opinnäytetyön toteutustapa oli toiminnallinen opinnäytetyö. Työn tavoitteena oli tuottaa to-teutuskelpoinen ja käytännönläheinen digitaalinen markkinointisuunnitelma. Tutkimusongelmana oli selvittää, kuinka kohdeyrityksen markkinoinnin avulla voidaan lisätä tarjouspyyntöjen määrää ja myyntiä. Työssä toteutettiin laaja kohdeyrityksen nykytilan analyysi, jonka tuloksien pohjalta kirkas-tettiin yrityksen markkinointiviestintää ja tehtiin kohdeyrityksen markkinoinnista myynnillistä ostota-pahtumaan ohjaavaa toimintaa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui suomen- ja englanninkielisestä lähdekirjallisuu-desta. Lähdekirjallisuus piti sisällään markkinointialan kirjallisuutta, ajankohtaisia laadukkaita artik-keleita ja tuoreita tutkimuksia. Työn päälähteenä toimi PR Smithin e-kirja: SOSTAC – Guide To Your Perfect Digital Marketing Plan, jonka avulla opinnäytetyö jaoteltiin markkinointisuunnitelman eri osa-alueisiin.

Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja sen tutkimusmenetelminä toimivat työpajatyöskentely, havainnointi ja haastattelu. Opinnäytetyö toteutettiin vetoketjumallilla, eli työn teoria ja käytäntö kulkivat rinnakkain läpi koko markkinointisuunnitelman.

Opinnäytetyön tuloksena valmistui toteutuskelpoinen digitaalinen markkinointisuunnitelma. Mark-kinointisuunnitelma pitää sisällään nykytilan analyysin, tavoitteet, strategian, taktiikat, toimenpiteet ja hallinnan. Digitaalinen markkinointisuunnitelma antaa kohdeyritykselle hyvän lähtökohdan myyn-nilliseen kasvuun. Suunnitelma pitää sisällään myös konkreettisia työkaluja ja toimenpiteitä, jotka yritys voi ottaa heti käyttöönsä: valmiit verkkosivumuutokset, kuukausittainen myynnillisen markki-noinnin sisältösuunnitelma, hakukonemainonnan suunnitelma ja LinkedIniin suunniteltu mainos.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste