Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan markkinointisuunnitelma

Harju, Annika (2023)

 
Avaa tiedosto
Harju_Annika.pdf (706.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Harju, Annika
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286866
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia toimeksiantoyritykselle verkkokaupan markkinointisuunnitelma sekä vuosikello, joiden avulla yritys voisi tehostaa verkkokaupan markkinointia. Markkinointisuunnitelma laadittiin kesäkuusta 2023 marraskuun loppuun 2023 ja vuosikello täytettiin yhdelle vuosineljännekselle. Toimeksiantoyrityksenä toimi kotimainen kenkä- ja vaatetusalan yritys, joilla on niin kivijalkamyymälä sekä verkkokauppa. Opinnäytetyö rajattiin koskemaan yrityksen verkkokauppaa.

Tietoperustassa käydään läpi verkkokaupan markkinoinnin tärkeimpiä osia. Käsittelyssä on sisältömarkkinoinnin eri osat ja ne ovat eriteltynä tietoperustassa orgaanisena eli ilmaisena markkinointina sekä maksettuun mainontaan ja niiden kanaviin. Työn empiirinen aineisto kerättiin avoimella haastattelulla sekä omilla havainnoilla. Haastattelu osuudessa haastateltiin niin yrityksen toista omistajaa sekä heidän verkkovastaavaansa.

Työ toteutettiin toimintatutkimuksena. Työhön tutkittiin kirja- ja verkkolähteitä, joissa oli niin suomen- kuin englanninkielisiäkin lähteitä. Näiden pohjalta tutkittiin toimeksiantoyrityksen verkkokaupan ja sen markkinoinnin nykytilaa, haasteita ja tavoitteita, joiden pohjalta rakennettiin verkkokaupan markkinointisuunnitelma.

Lopussa yritykselle luotiin sellainen verkkokaupan markkinointisuunnitelma sekä vuosikello, jota kohdeyrityksen omistajat pystyvät helposti muokkaamaan sekä hyödyntämään markkinoinnin tehostamiseksi. Yrityksen markkinoinnissa on mukana digimarkkinoinnin asiantuntija, joka hoitaa yrityksen maksettua mainontaa sekä verkkokauppaa. Markkinoinninsuunnitelma voikin auttaa yrittäjän ja toisen osapuolen yhteistyötä entisestään, mikä tehostaa ja selkeyttää markkinointityötä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste