Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus sähköisestä isännöintijärjestelmä Premiksestä

Laaninen, Mika (2023)

 
Avaa tiedosto
Laaninen_Mika.pdf (616.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Laaninen, Mika
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027259
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Kiinteistötahkolan kanssa. Kiinteistötahkola on Oulusta lähtöisin oleva yritys, jolla on toimipisteitä ympäri Suomea. Kiinteistötahkolan palveluihin kuuluu muun muassa isännöinti ja kiinteistönvälitys. Tässä opinnäytetyössä keskityin Kiinteistötahkolan isännöintipuoleen.

Tutkimuksen kohteena työssä oli Kiinteistötahkolan sähköinen isännöintijärjestelmä Premis. Premis on Kiinteistötahkolan itse kehittämä ja omistama järjestelmä, jolla käyttäjä voi muun muassa seurata taloyhtiön taloutta, tehdä tilavarauksia ja viestiä eri tahoille, kuten taloyhtiön asukkaille. Tämän lisäksi Premis on myös toiminnanohjausjärjestelmä. Työni tavoitteena oli tutkia Premiksen käyttäjien asiakaskokemusta ja antaa Kiinteistötahkolalle kehitysehdotuksia sen parantamiseksi.

Tutkimus toteutettiin luomalla kysely niille Kiinteistötahkolan asiakkaille, jotka ovat taloyhtiöidensä hallituksen puheenjohtajia. Tutkimukseen otettiin mukaan puheenjohtajia joka puolelta Suomea satunnaisotannalla. Tutkimuksessa ei ollut mukana esimerkiksi taloyhtiöiden muita hallituksen jäseniä, osakkaita tai isännöitsijöitä.

Kyselylomake lähetettiin sadalle taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle sähköpostitse. Vastaajajoukon puheenjohtajat olivat valmiiksi Kiinteistötahkolan asiakkaita, joten suurimmalle osalle sähköinen isännöintijärjestelmä Premis oli varmasti jo tuttu ainakin jollain tasolla.

Työn tietoperusta muodostui suurimmaksi osaksi kirjalähteistä, mutta työssä käytettiin myös jonkin verran internetistä löytyneitä artikkeleja ja blogitekstiä. Tietoperustassa käsiteltiin isännöinnin tehtäviä asunto-osakeyhtiössä, Premis isännöintijärjestelmää, sekä digitaalista asiakaskokemusta.

Tutkimustuloksista kävi muun muassa ilmi, että taloyhtiöiden hallituksien puheenjohtajat ovat usein iäkkäämpiä mieshenkilöitä. Nuoria alle 30-vuotiaita ei ollut yhtäkään vastaajien joukossa. Tuloksista ilmeni myös, että sähköistä isännöintijärjestelmää pidettiin tärkeänä hallitustyöskentelyn apuvälineenä. Vastaajat olivat myös sitä mieltä, että Premiksen käytettävyyden helppoudessa on jonkin verran parannettavaa. Premis -järjestelmää pidettiinkin kuitenkin hyödyllisenä verrattuna aiempaan isännöintijärjestelmään, jollaista osa vastaajista oli käyttänyt.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste