Visuaalinen identiteetti: Hilla Creative
Vihermäki, Rita (2023)
Vihermäki, Rita
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711602
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711602
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli luoda visuaalinen identiteetti tulevaisuuden yritykselle Hilla Creativelle. Visuaaliseen identiteettiin kuului muun muassa logon, brändivärien ja typografian suunnittelu sekä luominen.
Tavoitteena oli suunnitella persoonallinen ja kilpailijoista erottuva visuaalinen ilme, joka viestisi yrityksen arvoja ja sanomaa. Tyylistä haluttiin luoda maanläheinen ja ajaton.
Opinnäytetyö jakautuu kahteen osioon: teoria- ja suunnitteluosaan. Työ aloitettiin teoriaosuudella, jossa päästiin syventymään brändäykseen ja visuaalisen identiteetin suunnitteluun sekä työn lähtökohtiin.
Tässä osiossa pohdittiin brändäyksen ja visuaalisen identiteetin
merkitystä sekä trendien ja värien vaikutusta suunnitteluun.
Teoriaosuuden jälkeen, aloitettiin suunnitteluprosessi, jossa
luotiin visuaalinen identiteetti, aiemmin opittujen oppien pohjalta.
Työn lopputuloksena syntyi visuaalinen identiteetti, jota on mahdollista hyödyntää tulevassa liiketoiminnassa. Tätä varten suunniteltiin yritykselle logo, brändivärit, typografia sekä kuvien käyttö eri materiaaleissa.
Tavoitteena oli suunnitella persoonallinen ja kilpailijoista erottuva visuaalinen ilme, joka viestisi yrityksen arvoja ja sanomaa. Tyylistä haluttiin luoda maanläheinen ja ajaton.
Opinnäytetyö jakautuu kahteen osioon: teoria- ja suunnitteluosaan. Työ aloitettiin teoriaosuudella, jossa päästiin syventymään brändäykseen ja visuaalisen identiteetin suunnitteluun sekä työn lähtökohtiin.
Tässä osiossa pohdittiin brändäyksen ja visuaalisen identiteetin
merkitystä sekä trendien ja värien vaikutusta suunnitteluun.
Teoriaosuuden jälkeen, aloitettiin suunnitteluprosessi, jossa
luotiin visuaalinen identiteetti, aiemmin opittujen oppien pohjalta.
Työn lopputuloksena syntyi visuaalinen identiteetti, jota on mahdollista hyödyntää tulevassa liiketoiminnassa. Tätä varten suunniteltiin yritykselle logo, brändivärit, typografia sekä kuvien käyttö eri materiaaleissa.