Markkinointisuunnitelma pk-yritykselle
Päivärinta, Juuli (2023)
Päivärinta, Juuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313274
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313274
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Yrityksellä ei ollut aiemmin suunnitelmallista markkinointisuunnitelmaa. Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinoinnin suunnitteluun lähdekirjallisuuden kautta, ja siinä käsiteltiin markkinointiin liittyviä teorioita ja menetelmiä. Empiriaosuudessa on haastateltu toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa. Markkinointisuunnitelma tehtiin teoriatiedon ja yrityksen toimitusjohtajan haastattelun pohjalta. Markkinointisuunnitelman avulla yritys pystyy huolehtimaan markkinoinnistaan helpommin tulevaisuudessa.