Käsityöläisen brändi : visuaalinen ilme ja viestintä sosiaalisessa mediassa
Vohlakari, Jenni (2023)
Vohlakari, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413566
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413566
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni keskittyy käsityöläisen visuaalisen ilmeen luomiseen sekä sosiaalisen median viestintään niin visuaalisuuden kuin sisällöntuotannon näkökulmasta. Opinnäytetyössäni tutkin käsityöalojen viestintää sosiaalisessa mediassa sekä eri käsityöharrastajien, -yritysten sekä niihin verrattavissa olevien toimijoiden ilmeitä sosiaalisessa mediassa. Pyrin taustatyön aikana löytämään käsityöalalla erottuvia brändejä sekä sosiaalisen median konsepteja.
Toiminnallisessa osassa toteutan asiakkaalle logon sekä ilmeen ja viestintäkonseptin Instagramiin. Asiakkaani on yksityinen toimija, joka on myynyt tuotteitaan toistaiseksi kirpputoreilla sekä eri tapahtumissa. Keskityn opinnäytetyössäni viemään kyseistä brändiä eteenpäin niin, että sillä olisi tulevaisuudessa mahdollisuus toimia oikeana yrityksenä. Toiminnallisen osan lisäksi esittelen, miltä asiakkaan Instagram-näkymä näyttää tai voisi näyttää.
Toiminnallisessa osassa toteutan asiakkaalle logon sekä ilmeen ja viestintäkonseptin Instagramiin. Asiakkaani on yksityinen toimija, joka on myynyt tuotteitaan toistaiseksi kirpputoreilla sekä eri tapahtumissa. Keskityn opinnäytetyössäni viemään kyseistä brändiä eteenpäin niin, että sillä olisi tulevaisuudessa mahdollisuus toimia oikeana yrityksenä. Toiminnallisen osan lisäksi esittelen, miltä asiakkaan Instagram-näkymä näyttää tai voisi näyttää.