Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan konversio-optimoinnin kehittäminen

Kanervo, Ossi (2023)

Avaa tiedosto
Kanervo_Ossi.pdf (925.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kanervo, Ossi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614845
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toimeksiantaja yrityksen verkkokaupan konversio-optimoinnin kehittäminen. Työn tavoitteena oli kehittää konversio-optimoitu testiversio nykyisestä verkkokaupasta. Työ tuli tehdä samalle Shopify-verkkokauppa-alustalle missä nykyinen verkkokauppa toimii.

Kehittämistyössä lähdettiin analysoimaan nykyinen verkkokauppaympäristö konversio-optimoinnin näkökulmas-ta. Analyysissä pyritiin löytämään konversioastetta heikentäviä epäkohtia nykyisestä verkkokaupasta. Analyysin pohjana käytettiin taustamateriaalista nousseita konversio-optimoinnin työkaluja. Analyysin pohjalta lähdettiin tekemään kehitetty testiversio, jossa konversiota heikentäviä epäkohtia korjattiin ja päivitettiin teoriatietoon perustuen.

Kehittämityön tuloksena syntyi testiversio verkkokaupasta. Testiversiota verrattiin nykyiseen verkkokauppaan käyttötestin avulla. Käyttötestissä testiryhmä toteutti samat tehtävät molemmilla verkkokaupan versiolla ja ar-vioivat toimintoja numeerisesti. Konversio-optimointi toimien avulla kehitetyn testiversion arviot olivat nousseet kaikilla osa-alueilla. Tähän perustuen käyttökokemus oli parantanut. Jatkokehitysvaiheeseen suositeltiin toimien ajamista tuotantoon, sekä jatkamaan verkkokaupan kehittämistoimia myös tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste