Sosiaalisen median suunnitelma hyvinvointialan yritykselle
Hyvönen, Joel; Merilehto, Tuomas (2023)
Hyvönen, Joel
Merilehto, Tuomas
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815055
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli laatia toimeksiantajayrityksellemme sosiaalisen median suunni-telma. Tavoitteena oli toteuttaa teemahaastattelu, laadullisen tutkimuksen menetelmiä hyö-dyntäen yrityksen nykyisille sekä potentiaalisille asiakkaille.
Sosiaalisen median suunnitelman päätavoitteena oli selvittää, kuinka saada asiakas sitou-tumaan yrityksen palveluihin sosiaalisen median keinoin. Tutkimuksen kehittämistehtävänä oli lisätä yrityksen tunnettuutta yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Sosiaalisen median suunnitelma oli toimeksiantajayrityksellemme tarpeellinen, sillä yritykselle ei ollut aikaisemmin laadittu vastaavanlaista sosiaalisen median tutkimusta.
Teemahaastattelussa hyödynnettiin teemarunkoa haastattelun sujuvuuden varmistamiseksi. Tutkimuksessa kävi ilmi, että yrityksen nykyiset asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen nykyi-seen sosiaalisen median sisältöön. Tutkimukseen osallistuneiden potentiaalisten asiakkai-den mielestä, yrityksen sosiaalisen median sisältö ei ollut tarpeeksi kohdennettua, jonka vuoksi potentiaaliset asiakkaat eivät seuranneet yritystä sosiaalisessa mediassa.
Tutkimuksemme tarkoituksena oli laatia mahdollisimman tehokas ja kohderyhmää kiinnosta-va kuukausikalenteri. Kuukausikalenterin tavoitteena oli löytää keinot, jolla sitouttaa yrityk-sen nykyisiä kuin potentiaalisia asiakkaita paremmin yrityksen sosiaalisen median palveluihin.
Sosiaalisen median suunnitelman päätavoitteena oli selvittää, kuinka saada asiakas sitou-tumaan yrityksen palveluihin sosiaalisen median keinoin. Tutkimuksen kehittämistehtävänä oli lisätä yrityksen tunnettuutta yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Sosiaalisen median suunnitelma oli toimeksiantajayrityksellemme tarpeellinen, sillä yritykselle ei ollut aikaisemmin laadittu vastaavanlaista sosiaalisen median tutkimusta.
Teemahaastattelussa hyödynnettiin teemarunkoa haastattelun sujuvuuden varmistamiseksi. Tutkimuksessa kävi ilmi, että yrityksen nykyiset asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen nykyi-seen sosiaalisen median sisältöön. Tutkimukseen osallistuneiden potentiaalisten asiakkai-den mielestä, yrityksen sosiaalisen median sisältö ei ollut tarpeeksi kohdennettua, jonka vuoksi potentiaaliset asiakkaat eivät seuranneet yritystä sosiaalisessa mediassa.
Tutkimuksemme tarkoituksena oli laatia mahdollisimman tehokas ja kohderyhmää kiinnosta-va kuukausikalenteri. Kuukausikalenterin tavoitteena oli löytää keinot, jolla sitouttaa yrityk-sen nykyisiä kuin potentiaalisia asiakkaita paremmin yrityksen sosiaalisen median palveluihin.