Sähköisen asiointipalvelun vika- ja häiriönhallinnan sekä pienkehityksen työprosessit
Koukkari, Eeva-Kaarina (2023)
Koukkari, Eeva-Kaarina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915574
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915574
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli määritellä sähköisen asiointipalvelun pienkehityksen sekä vika- ja häiriönhallinnan työprosessit vastuineen yritykselle, joka on uudistamassa sähköistä asiointipalveluaan kokonaan eri alustalle. Määrittelyssä haluttiin löytää yritykselle kehitysalustaan nähden kustannustehokkain sekä yrityksen tavoitteisiin ja arvoihin sopivin toimitusmenetelmä.
Opinnäytetyössä perehdyttiin yrityksen tavoitteisiin, kehitystyössä käyttämiin työkaluihin sekä asiointipalvelun kehitysmenetelmään, mitä peilaamalla eri toimitusmenetelmiin sopiva työprosessimalli valittiin. Tiedon hankinnassa käytettiin pääasiassa valmistajien julkisia verkkomateriaaleja ja yrityksen sisäisiä materiaaleja. Myös muista julkisista kirjallisista ja verkkomateriaaleista hankittua tietoa hyödynnettiin työssä.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin sopivat työprosessit sekä pienkehitykselle että häiriönhallinnalle.
Opinnäytetyössä perehdyttiin yrityksen tavoitteisiin, kehitystyössä käyttämiin työkaluihin sekä asiointipalvelun kehitysmenetelmään, mitä peilaamalla eri toimitusmenetelmiin sopiva työprosessimalli valittiin. Tiedon hankinnassa käytettiin pääasiassa valmistajien julkisia verkkomateriaaleja ja yrityksen sisäisiä materiaaleja. Myös muista julkisista kirjallisista ja verkkomateriaaleista hankittua tietoa hyödynnettiin työssä.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin sopivat työprosessit sekä pienkehitykselle että häiriönhallinnalle.