Yrityksen asiakashallintajärjestelmän uusinta ja asiakaskokemus
Hellgren, Johanna (2023)
Hellgren, Johanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116360
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli kuvata kuntokeskuksen asiakashallintajärjestelmän uusimista prosessina asiakaskokemuksen näkökulmasta. Nykyaikainen toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa liiketoimintojen automatisoinnin ja paremman asiakaskokemuksen toimintavarmuudellaan.
Päiväkirjaopinnäytetyössä kuvattiin kymmenen viikon ajan työtehtäviäni asiakashallintajärjestelmän käyttöönotossa sekä pohdittiin työtapojeni kehittämistä. Viikoittain analysoitiin teoriaan pohjautuen esille tulleita aiheita ja kehityskohteita.
Päiväkirjaopinnäytetyön lopuksi toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä asiakaskysely, johon vastauksia tuli 28. Kyselyn tulosten avulla saatiin kuva siitä, miten kuntokeskuksen asiakkaat kokivat asiakashallintajärjestelmän vaihdon. Kyselyyn vastanneista 57 % arvioi kokonaisuuden hyväksi ja 32 % neutraaliksi. Asiakashallintajärjestelmän uusiminen on ollut onnistunut investointi sekä tulevaisuudessa mahdollistaa yritykselle suurimman osan tavoitteista, joita vaihtoprosessilla lähdettiin tavoittelemaan.
Päiväkirjaopinnäytetyössä kuvattiin kymmenen viikon ajan työtehtäviäni asiakashallintajärjestelmän käyttöönotossa sekä pohdittiin työtapojeni kehittämistä. Viikoittain analysoitiin teoriaan pohjautuen esille tulleita aiheita ja kehityskohteita.
Päiväkirjaopinnäytetyön lopuksi toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä asiakaskysely, johon vastauksia tuli 28. Kyselyn tulosten avulla saatiin kuva siitä, miten kuntokeskuksen asiakkaat kokivat asiakashallintajärjestelmän vaihdon. Kyselyyn vastanneista 57 % arvioi kokonaisuuden hyväksi ja 32 % neutraaliksi. Asiakashallintajärjestelmän uusiminen on ollut onnistunut investointi sekä tulevaisuudessa mahdollistaa yritykselle suurimman osan tavoitteista, joita vaihtoprosessilla lähdettiin tavoittelemaan.