Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Printtitaidetta tuottavan yrittäjän markkinointisisällöntuotanto Instagramissa

Bräysy, Aleksi (2023)

 
Avaa tiedosto
Braysy_Aleksi.pdf (2.159Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Bräysy, Aleksi
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116722
Tiivistelmä
Opinnäytetyön perustana on oma kiinnostukseni tuottaa printtitaidetta sekä luoda sitä tukevaa sisältöä Instagramissa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tunnistaa printtitaidetta tuottavien yrittäjien Instagram sisällöntuotannon trendejä, sekä antaa työkaluja erottua joukosta. Tutkimuk-sen perusteella oli tarkoitus löytää selkeitä elementtejä ja ohjenuoria, joiden perusteella voin luoda omalle sisällöntuotannolleni suuntaa. Tutkielman tietoperusta koostui kirjallisista sekä verkkoläh-teistä, joiden tukena käytin myös tutkimuksia sekä kuva esimerkkejä. Tutkimusmenetelmänä käytin benchmarkingia eli vertailuanalyysiä, jonka perusteella vertailin neljän eri taiteilijan In-stagram julkaisuja. Tutkimuksen apuna käytin ennalta valmisteltuja kysymyksiä, jotka antoiva vertailuanalyysille rakenteen.

Tutkimusta tehdessä ilmeni monia yhteneväisyyksiä vertailtavien kohteiden välillä, joista pystyin muodostamaan selkeän kuvan visuaalisista trendeistä. Julkaisuista löytyi myös tiettyjä eroavai-suuksia, joiden avulla pystytään nostamaan julkaisut erottuvaksi. Vertailuanalyysi osoitti myös erilaisia keinoja, kuinka taiteilija voi kertoa julkaisullaan tarinaa, joko itsestään taiteilijana tai pel-kästään kyseessä olevasta teoksesta. Vertailtavissa julkaisuissa hashtagien käyttö oli kohtalai-sen pelkistettyä ja jota voisi kenties vielä parantaa lisäämällä yhden tai useampia tageja, josta julkaisut voidaan tunnistaa.

Tutkimuksen tuloksena syntyi visuaaliset raamit, joiden perusteella pysyn kehittämään omaa sisällöntuotantoani Instagramissa. On tärkeä huomioida, että tutkimuksen tulokseen vaikuttavat paljon omat mieltymykseni ja tavoitteeni Instagram kanavalleni. Tutkimuksen tuloksia ei välttä-mättä voida suoraan hyödyntää toisen sisällöntuottajan tarkoituksiin. Tutkielma antaa kuitenkin työkaluja sekä vinkkejä oman sosiaalisen median sisällöntuotannon kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste