Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalisen brändi-identiteetin luominen Palearctic Canoe Companylle

Metso, Sini (2023)

Avaa tiedosto
Metso_Sini.pdf (1.761Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Metso, Sini
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521212
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda visuaalinen brändi-identiteetti toimintansa aloittavalle yritykselle Palearctic Canoe Companylle. Tuotoksena syntyvä visuaalinen identiteetti pitää sisällään yrityksen logon, typografian, kuvamaailman sekä yrityksen värit. Opinnäytetyön tuotos antaa yrittäjälle pohjan, jolla yrityksen brändiä pystytään rakentamaan johdonmukaisesti heti toiminnan alusta alkaen ja sen persoonaa viestiä selkeästi visuaalisilla elementeillä. Opinnäytetyön viitekehyksessä käsitellään brändin rakentumista ja yrityksen identiteetin määrittämistä sen persoonan pohjalta sekä sitä, miten yrityksen identiteettiä voidaan viestiä visuaalisilla elementeillä ja rakentaa yrityksen brändiä johdonmukaisesti näitä elementtejä käyttäen.

Toimeksiantajalta kartoitettiin yrityksen persoona, jota peilattiin brändiarkkityyppeihin. Yritykselle valittiin persoonan pohjalta arkkityypit, jotka ovat kohderyhmälle samaistuttavia. Yrittäjällä oli opinnäytetyötä aloittaessa valmiina kaksi logoluonnosta, jotka sisälsivät yrityksen nimen kirjoitusasun sekä liikemerkin. Näitä peilattiin opinnäytetyössä valikoituneisiin arkkityyppeihin ja muokattiin typografiaan sopivaksi. Lisäksi yritykselle valittiin värimaailma sekä arkkityyppeihin sopivat ääripään kuvamaailmat. Opinnäytetyössä syntyneitä visuaalisia elementtejä testattiin verkkolomakkeella. Testauksella kartoitettiin elementtien synnyttämiä mielikuvia ja niitä peilattiin yrityksen persoonaan. Testaustulosten pohjalta luotiin yritykselle ehdotus visuaalisista elementeistä, joita voidaan käyttää yrityksen brändiä muodostettaessa. Toimeksiantajalle on opinnäytetyön tuloksena syntynyt selkeä kuva yrityksen persoonasta sekä siitä, mihin arkkityyppeihin yrityksen persoona on rinnastettavissa. Lisäksi toimeksiantaja sai työn tuloksena käyttöönsä ehdotukset yrityksen brändin
visuaalisesta ilmentämisestä. Opinnäytetyössä käytetty visuaalisten elementtien testausmenetelmä, ei tuottanut haluttua vastausmäärää, joten testauksen tuloksia voidaan pitää vain suuntaa antavina. Opinnäytetyön tulosten luotettavuutta olisi lisännyt suurempi vastaajamäärä. Opinnäytetyön aikataulu venyi suunnitellusta, mutta toimeksiantaja sai työn tuotokset käyttöönsä ennen yritystoiminnan aloittamista, jolloin työn tuoma tieto ja huomiot olivat hänellä käytettävissä yrityksen viestintää ja ilmettä suunniteltaessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste