Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Noutotukkuasiakkaan digitaalisen palvelukokemuksen kehittäminen AR-lasien avulla : case: Kespro

Markus, Ingrid; Ahti, Pia; Hämäläinen, Elisa; Boman, Mikko; Ramadan, Hassan Abo (2023)

 
Avaa tiedosto
Ahti_Boman_Hamalainen_Markus_Ramadan.pdf (3.025Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Markus, Ingrid
Ahti, Pia
Hämäläinen, Elisa
Boman, Mikko
Ramadan, Hassan Abo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521653
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kespro. Kehittämistyön lähtökohtana oli kehittää Kespron noutotukkuasiakkaiden saumatonta online-offline-kokemusta. Tavoitteena oli yhdistää perinteinen analoginen ja digitaalinen maailma samalla luomalla innovatiivinen palvelu. Tämä palvelu pyrkii parantamaan asiakkaan palvelukokemusta, houkuttelemaan uusia asiakkaita ja tuottamaan Kesprolle lisäarvoa esimerkiksi lisämyynnin ja -näkyvyyden kautta.

Opinnäytetyön raportissa on kuvattu digitaalisen palvelukokemuksen ja asiakaskokemuksen kehittämisen lähtökohtia. Kehittämismenetelminä työssä käytettiin palvelumuotoilun menetelmiä, kuten asiakasprofilointia sekä kyselytutkimusta. Toteutus tapahtui ketterällä Design Sprint -työpajamenetelmällä. Benchmarkingin avulla haettiin tukea innovatiiviselle ideoinnille ja suunnittelulle. Kehittämistyössä otettiin huomioon palvelun asiakasryhmänä yritysasiakkaat ja palvelun saavutettavuus.

Kehittämisideaa muotoiltiin Design Sprintin aikana ajatuskartan ja storyboardin avulla. Kespron asiantuntijat auttoivat kehittämistyön ideoinnissa. Prototyyppiä muokattiin yhdessä toteutetun ideoinnin tuloksena. Kehittämistyön lopputuloksena oli AR-älylasien käyttöliittymä asiakkaiden ja tuotekeräilijöiden käyttöön, sekä AR-laseille kirjautumista helpottamaan luotu mobiilisovellus. Tämän kehittämistyön tuotos AR-lasit mahdollistavat sujuvamman ja houkuttelevamman palvelukokemuksen tukkukaupan asiakkaille. AR-laseja on mahdollista hyödyntää laajemminkin Kespron ja muun K-ryhmän toiminnoissa, kuten asiakkaiden apuna ja tuotekeräilijöiden työssä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste