Asiakaspalvelun moninaiset työtehtävät
Leskinen, Reetta (2023)
Leskinen, Reetta
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060622089
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060622089
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön päätavoitteena on tarkastella asiakaspalvelun roolia sekä päivittäisiä työtehtäviä tekniikan alan tukkukaupassa pääkaupunkiseudulla. Tavoitteena on kuvata työtehtävien monipuolisuutta ja laajuutta pienessä organisaatiossa, jossa sisäiset sidosryhmät toimivat tiiviissä yhteistyössä päivittäisessä tekemisessä. Asiakaspalvelun rooli tulee jäämään yritysoston myötä kokonaan pois ja olemassa olevat työtehtävät on tarkoitus jakaa organisaation sisällä. Ideana on avata työtehtäviä, jotta niiden jatkumo yrityksessä olisi helpompaa. Tarkoituksena on pitää päiväkirjaa kymmenen viikon ajan ja tarkastella työtehtäviä viitaten ammattikirjallisuuteen.
Osa teemoista on etukäteen mietittyjä ja osa pohjautuu viikon aikana esiin tulleisiin aiheisiin. Jokaisen viikon päättää yhteenveto kuluneen viikon tapahtumista ja tarkempi syventyminen valittuun teemaan. Päiväkirja ajanjakson aikana on lisäksi tarkoitus pohtia arkista tekemistä. Tavoitteena on löytää sieltä mahdollisia kehityskohtia ja ideoita sujuvoittamaan toimintamalleja sekä lisäämään työtehokkuutta.
Päiväkirjaopinnäytetyön pohjalta toimeksiantajalle syntyi selkeämpi kuva työtehtävistä ja yhteydenotoista, joita asiakaspalveluun päivittäin tulee. Päiväkirjasta oli apua integraation lähestyessä, kun asiakaspalvelun rooli tulee merkittävästi muuttumaan ja henkilöstön työtehtäviin tulee muutoksia.
Osa teemoista on etukäteen mietittyjä ja osa pohjautuu viikon aikana esiin tulleisiin aiheisiin. Jokaisen viikon päättää yhteenveto kuluneen viikon tapahtumista ja tarkempi syventyminen valittuun teemaan. Päiväkirja ajanjakson aikana on lisäksi tarkoitus pohtia arkista tekemistä. Tavoitteena on löytää sieltä mahdollisia kehityskohtia ja ideoita sujuvoittamaan toimintamalleja sekä lisäämään työtehokkuutta.
Päiväkirjaopinnäytetyön pohjalta toimeksiantajalle syntyi selkeämpi kuva työtehtävistä ja yhteydenotoista, joita asiakaspalveluun päivittäin tulee. Päiväkirjasta oli apua integraation lähestyessä, kun asiakaspalvelun rooli tulee merkittävästi muuttumaan ja henkilöstön työtehtäviin tulee muutoksia.