Jälleenmyyntiverkoston myynnin johtamisen kehittäminen
Pantsar, Vesa (2023)
Pantsar, Vesa
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923172
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923172
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli jälleenmyyntivastaavan roolissa löytää uusia keinoja parantaa myynnin johtamista teknologia-alalla toimivan toimeksiantajayrityksen jälleenmyyjäverkostossa.
Opinnäytetyö tehtiin päiväkirjamuotoisena, jossa kuvattiin kymmenen viikon ajan työpäivien aikana tehtyjä töitä. Viikkojen lopuksi analysoitiin teoriaan pohjautuen kuluneen viikon teemaa. Viikkoanalyysien aiheet perustuivat jälleenmyyntivastaavan työhön liittyviin aihealueisiin. Viikkoanalyyseissä tutkittiin tilausprosessien tehostamista, palkitsemismallien käyttöä, palkisemisstrategian tekemistä ja myynnin johtamista.
Viikkoanalyyseissä kuvataan ammattikirjallisuuteen pohjaten viikkojen aikana tulleita aiheita. Päiväkirjaraportoinnin ja viikkoanalyysien tavoitteena oli havaita prosessien kehityskohteita, omaa kehittymistä myynnin johtamisessa, sekä uusia työkaluja ja ideoita.
Opinnäytetyön perusteella saatiin kehitettyä uusia tehokkaampia prosesseja, myyntijohtamista ja jälleenmyyntiin uusi palkitsemisstrategia. Opinnäytetyön ansiosta kirjoittaja pääsi reflektoimaan omaa osaamistaan ja työn tuloksena kehittämään uutta suuntaa, miten tehdä myyntijohtamista jälleenmyyntikentässä.
Opinnäytetyö tehtiin päiväkirjamuotoisena, jossa kuvattiin kymmenen viikon ajan työpäivien aikana tehtyjä töitä. Viikkojen lopuksi analysoitiin teoriaan pohjautuen kuluneen viikon teemaa. Viikkoanalyysien aiheet perustuivat jälleenmyyntivastaavan työhön liittyviin aihealueisiin. Viikkoanalyyseissä tutkittiin tilausprosessien tehostamista, palkitsemismallien käyttöä, palkisemisstrategian tekemistä ja myynnin johtamista.
Viikkoanalyyseissä kuvataan ammattikirjallisuuteen pohjaten viikkojen aikana tulleita aiheita. Päiväkirjaraportoinnin ja viikkoanalyysien tavoitteena oli havaita prosessien kehityskohteita, omaa kehittymistä myynnin johtamisessa, sekä uusia työkaluja ja ideoita.
Opinnäytetyön perusteella saatiin kehitettyä uusia tehokkaampia prosesseja, myyntijohtamista ja jälleenmyyntiin uusi palkitsemisstrategia. Opinnäytetyön ansiosta kirjoittaja pääsi reflektoimaan omaa osaamistaan ja työn tuloksena kehittämään uutta suuntaa, miten tehdä myyntijohtamista jälleenmyyntikentässä.