Prosessien kehittäminen asiakaspalvelun ja tukitiimien välillä
Väkiparta, Samuli (2023)
Väkiparta, Samuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923323
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty työpäiväkirjamuodossa, jossa seurasin päivittäistä työskentelyäni. Ympäristönä toimi sähköyrityksen B2B- asiakaspalvelu. Tarkoituksena opinnäytetyölle oli löytää kehitysideoita eri prosesseihin tukitiimien ja asiakaspalvelun välillä. Teoriapohjana käytin kirjallisuutta yritysmyynnistä, asiakaspalvelusta sekä valmentamisesta. Kymmenen viikon seurantajakson aikana, kirjoitin jokaisesta työpäivästä ja viikon päätteeksi tein yhteenvedon viikosta.
Sain tämän opinnäytetyön ansiosta muutaman kehitysidean prosesseihin tiimillemme. Yksi näistä ideoista oli tarjouspohja, jota uudet työntekijämme käyttävät. Päivittäinen oman työnseuranta myös kehitti minua paljon. Yksi ehdotuksistani tuli myös käyttöön yrityksessä, liittyen useiden sopimusten käsittelyyn. Tämä prosessi oli jo kehitteillä yrityksessä jo ennen kuin ehdin esittämään ideani eteenpäin. Kokonaisuudessa opinnäytetyö oli onnistunut ja ammatillinen osaamiseni kehittyi myös huomattavasti.
Sain tämän opinnäytetyön ansiosta muutaman kehitysidean prosesseihin tiimillemme. Yksi näistä ideoista oli tarjouspohja, jota uudet työntekijämme käyttävät. Päivittäinen oman työnseuranta myös kehitti minua paljon. Yksi ehdotuksistani tuli myös käyttöön yrityksessä, liittyen useiden sopimusten käsittelyyn. Tämä prosessi oli jo kehitteillä yrityksessä jo ennen kuin ehdin esittämään ideani eteenpäin. Kokonaisuudessa opinnäytetyö oli onnistunut ja ammatillinen osaamiseni kehittyi myös huomattavasti.