Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus konevuokrausalan yritykselle

Kärkkäinen, Tapio (2023)

 
Avaa tiedosto
Karkkainen_Tapio.pdf (861.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kärkkäinen, Tapio
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023081724789
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää Koneunion Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyden taso toimeksiantajayrityksen tarjoamiin konevuokrauspalveluihin. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin toukokuussa 2023.

Tutkimuksen tietoperusta koostui palvelun laadusta, asiakaskokemuksesta ja asiakastyytyväisyydestä. Tietoperusta jaettiin kahteen päälukuun. Ensimmäisessä käytiin läpi palvelujen markkinointia, B2B-ostoprosessia, palvelun laadun ulottuvuuksia sekä asiakaskokemusta ja sen kehittämistä. Toisessa luvussa paneuduttiin asiakastyytyväisyyteen, siihen vaikuttaviin tekijöihin ja sen mittaamiseen. Luvussa selvitettiin myös asiakasuskollisuuden, suosittelun ja asiakastyytyväisyyden merkitystä yrityksen toiminnan ja menestymisen kannalta.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Tutkimusaineisto kerättiin kirjallisuuden lisäksi asiakkaille suunnatun kyselyn avulla. Tutkimus toteutettiin survey-tutkimuksena ja kysely lähetettiin sähköpostilinkillä 140 asiakasyritykselle. Vastauksia saatiin yhdeksän ja vastausprosentiksi muodostui kuusi. Tutkimustulosten analysoinnissa hyödynnettiin Webropol-kyselyohjelmistoa.

Tutkimustulokset osoittivat, että yritysasiakkaat ovat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä Koneunion Oy:n toimintaan ja palveluihin. Erityisesti palvelun laatu ja sen nopeus herättivät tyytyväisyyttä. Kehityskohteeksi asiakkaiden vastausten perusteella nousi tuotevalikoiman laajuus. Johtuen kyselyn alhaisesta vastausprosentista, kyselyn tuloksia voidaan tarkastella vain suuntaa antavina. Asiakastyytyväisyys vaikuttaisi kuitenkin olevan hyvällä tasolla, kuten aiempinakin vuosina.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste