Tiimioppimisella tulevaisuuden asiantuntijaksi
Iso-Ilomäki-Kuusisto, Miina; Pohjolainen-Helminen, Tiina; Katajisto-Korhonen, Irina; Kaukinen, Mary-Ann; Kuikkaniemi, Anu (2022)
Iso-Ilomäki-Kuusisto, Miina
Pohjolainen-Helminen, Tiina
Katajisto-Korhonen, Irina
Kaukinen, Mary-Ann
Kuikkaniemi, Anu
Suomen toimintaterapeutit
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20230824104479
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20230824104479
Tiivistelmä
Työelämä ja sitä kautta asiantuntijoilta vaadittavat taidot ovat jatkuvassa muutoksessa. Muun muassa sote-uudistus tulee muuttamaan myös toimintaterapeuttien työkulttuuria. Moniammatillisuutta ja aktiivisuutta edellytetään tulevaisuudessa yhä enemmän, mikä asettaa uusia vaatimuksia myös oppimiskulttuurille. Oppiminen nähdään elinikäisenä ja jatkuvana, mikä vaatii usein sitä, että ihminen oppii oppimaan uudella tavalla. Turun ammattikorkeakoulun strategian mukainen nnovaatiopedagogiikka nostaa oppijan oppimisen keskiöön. Toimintaterapeuttikoulutuksessa
käytetään pedagogisena mallina tiimioppimista, joka perustuu innovaatiopedagogiikkaan.
käytetään pedagogisena mallina tiimioppimista, joka perustuu innovaatiopedagogiikkaan.