Opas liiketoiminnan kehittämiseen: Osa 3. Sosiaalinen media haltuun
Säisä, Marika; Granath, Laura; Katajamäki, Päivi; Aramo-Immonen, Heli (2023)
Säisä, Marika
Granath, Laura
Katajamäki, Päivi
Aramo-Immonen, Heli
Turun ammattikorkeakoulu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-845-0
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-845-0
Tiivistelmä
Tämä käsikirja on sinulle, joka haluat kehittää yrityksesi sosiaalisen median viestintää ja vaikuttavuutta. Käsikirja on suunnattu sekä yrittäjille että yrityksen viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevälle henkilöstölle. Käsikirjassa käydään läpi sosiaalisen median strategian luominen, käytännönläheisen some-vuosikellon suunnittelu ja käyttö sekä maksullisten mainosten suunnittelu ja datan hyödyntäminen osana viestinnän ja markkinoinnin suunnittelua.
Sosiaalisen median kanavien käyttö on yhtä aikaa jatkuvassa kasvussa ja muutoksessa. Eri kanavien käyttäjäprofiilit muuttuvat, ja uusia kanavia ja some-viestinnän trendejä syntyy tiheään tahtiin. Sosiaalisen median kanavien käyttö on tärkeä osa yrityksen viestintää ja markkinointia. Samalla olennaista on valita kanavat siten, että ne tavoittavat mahdollisimman hyvin yrityksen kohderyhmät.
Käsikirja tuo tiiviiden tietopakettien lisäksi käytännön työkaluja, ideoita ja vinkkejä sosiaalisen median parissa työskenteleville. Käsikirja on toteutettu osana VERKKO-hankkeen liiketoiminnan kehittämisen työpa-ja-sarjaa. Hankkeessa toteutettiin kaksi työpajasarjaa, joihin osallistui 33 henkilöä 20 yrityksestä. Työpajasarjojen kokemusten ja palautteen perusteella luotiin käsikirjasarja, joka koostuu kolmesta kokonaisuudesta: palvelumuotoilusta, talouden tunnusluvuista ja yrityksen sosiaalisen median viestinnästä. Jokainen osa-alue tukee yrityksen liiketoiminnan kehittämistä oman teemansa osalta. Yrityksen liiketoiminnan kokonaisvaltaisessa kehittämisessä onkin tärkeää paneutua eri teemojen pariin, mutta samalla huomioida liiketoimintaa kokonaisuutena. Käsikirjasarja antaa eväitä, ideoita ja käytännön vinkkejä liiketoiminnan kehittämiseen.
Antoisia hetkiä oppaan parissa!
Sosiaalisen median kanavien käyttö on yhtä aikaa jatkuvassa kasvussa ja muutoksessa. Eri kanavien käyttäjäprofiilit muuttuvat, ja uusia kanavia ja some-viestinnän trendejä syntyy tiheään tahtiin. Sosiaalisen median kanavien käyttö on tärkeä osa yrityksen viestintää ja markkinointia. Samalla olennaista on valita kanavat siten, että ne tavoittavat mahdollisimman hyvin yrityksen kohderyhmät.
Käsikirja tuo tiiviiden tietopakettien lisäksi käytännön työkaluja, ideoita ja vinkkejä sosiaalisen median parissa työskenteleville. Käsikirja on toteutettu osana VERKKO-hankkeen liiketoiminnan kehittämisen työpa-ja-sarjaa. Hankkeessa toteutettiin kaksi työpajasarjaa, joihin osallistui 33 henkilöä 20 yrityksestä. Työpajasarjojen kokemusten ja palautteen perusteella luotiin käsikirjasarja, joka koostuu kolmesta kokonaisuudesta: palvelumuotoilusta, talouden tunnusluvuista ja yrityksen sosiaalisen median viestinnästä. Jokainen osa-alue tukee yrityksen liiketoiminnan kehittämistä oman teemansa osalta. Yrityksen liiketoiminnan kokonaisvaltaisessa kehittämisessä onkin tärkeää paneutua eri teemojen pariin, mutta samalla huomioida liiketoimintaa kokonaisuutena. Käsikirjasarja antaa eväitä, ideoita ja käytännön vinkkejä liiketoiminnan kehittämiseen.
Antoisia hetkiä oppaan parissa!