Asiakaspalautelomake Oulun seudun ammattikorkeakoulun hammashoitolaan
Konttinen, Sari (2010)
Konttinen, Sari
2010
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023083125148
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023083125148
Tiivistelmä
Projektityön tarkoituksena oli luoda tutkittuun tietoon perustuva asiakaspalautelomake Oulun seudun ammattikorkeakoulun hammashoitolaan. Asiakaspalautelomakkeella pyritään selvittämään kyseisen hammashoitolan asiakkaiden tyytyväisyyttä hoidon laatuun ja palveluun. Lisäksi asiakaspalautteiden avulla voidaan hankkia tietoa hammashoitolan asiakkaiden odotuksista, toiveista ja palvelukokemuksista. Niiden tietäminen on välttämätöntä hammashoitolan pyrkiessään säilyttämään asiakkaansa. Jatkuvaan käyttöön tarkoitetulla asiakaspalautelomakkeella pyritään kehittämään palvelutoimintaa.
Asiakaspalautelomake kohdistetaan hammashoitolan aikuisasiakkaille. Aikaisemmin heillä ei ole ollut mahdollisuutta antaa palautetta asiakaspalautelomakkeen avulla. He ovat voineet antaa palautteen suullisesti suuhygienistiopiskelijoille hoidon päätyttyä.
Asiakaspalautelomaketta voi hyödyntää jatkotutkimusaiheena. Valmiin asia-kaspalautelomakkeen avulla voi tehdä kyselytutkimuksen ja analysoida tuloksia. Lisäksi hammashoitolassa käyville Teuvo Pakkalan koulun lapsiasiakkaille voisi tehdä oman kyselylomakkeen The purpose of this project work was to create a customer feedback question-naire that is based on scientific knowledge for the dental clinic of Oulu Univer-sity of Applied Sciences. The objective of this questionnaire is to find out the level of customer satisfaction of this particular dental clinic concerning the quality of the treatment and overall customer service. Furthermore, feedback will help the clinic acquire information on the customers’ expectations, wishes and experiences of the service. This information is essential for the dental clinics effort to maintain its clientele. The questionnaire is designed for continued use for the development of the dental clinic’s service.
The customer feedback questionnaire is directed to the adult clients. Previously they didn’t have the possibility to give feedback with a customer feedback questionnaire though customers have been able to give oral feedback to the students of dental hygiene after the treatment.
The customer feedback questionnaire can be utilized for future research. The finished questionnaire can be used to perform a survey and also for the analyzing of the results. In addition, a new questionnaire could be made for the dental clinics child customers of Teuvo Pakkala primary school.
Asiakaspalautelomake kohdistetaan hammashoitolan aikuisasiakkaille. Aikaisemmin heillä ei ole ollut mahdollisuutta antaa palautetta asiakaspalautelomakkeen avulla. He ovat voineet antaa palautteen suullisesti suuhygienistiopiskelijoille hoidon päätyttyä.
Asiakaspalautelomaketta voi hyödyntää jatkotutkimusaiheena. Valmiin asia-kaspalautelomakkeen avulla voi tehdä kyselytutkimuksen ja analysoida tuloksia. Lisäksi hammashoitolassa käyville Teuvo Pakkalan koulun lapsiasiakkaille voisi tehdä oman kyselylomakkeen
The customer feedback questionnaire is directed to the adult clients. Previously they didn’t have the possibility to give feedback with a customer feedback questionnaire though customers have been able to give oral feedback to the students of dental hygiene after the treatment.
The customer feedback questionnaire can be utilized for future research. The finished questionnaire can be used to perform a survey and also for the analyzing of the results. In addition, a new questionnaire could be made for the dental clinics child customers of Teuvo Pakkala primary school.