Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Design-tuotteiden myymälän liiketoimintasuunnitelma

Karm, Algi (2011)

 
Avaa tiedosto
karm_algi.pdf (261.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Karm, Algi
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090725431
Tiivistelmä
Design koetaan usein kalliina, turhamaisena tai pelkästään trendikkäänä ilmiönä. Siitä huolimatta nyky-yhteiskunnassa taistellaan kohti kestävämpää kulutusta, kertakulttuuria
vastaan. Designtuotteisiin investoidaan vuosi vuodelta enemmän ja tyylilaji on saanut vahvan aseman kannattavana ja houkuttelevana liiketoimintana. Markkinoilla on satoja brandejä, jotka taistelevat samanlaisin keinoin ja myyntiargumentein samoista asiakkaista, markkinaosuuksista ja myyntipaikoista. Kaikki eivät ole valineet oikeaa lähestymistapaa koventuneeseen kilpailuun, eivätkä tiedosta, että menestyminen pitkällä tähtäimellä
edellyttää kilpailijoista erottumista hinta- ja tuotekampanjoiden sijaan.

Opinnäytetyön aiheena on design-tuotteiden myymälän liiketoimintasuunnitelma. Työn tavoitteena on löytää tie menestykseen hyvällä suunnittelulla designmyymälää
perustettaessa. Tutkimuksen pääaiheeksi valittiin erilaistuminen palvelukeinona ja palvelumuotoilu.

Opinnäytetyön alussa esitetään tutkittavat ilmiöt ja tarkastellaan niiden olennaisimpia piirteitä eri kirjallisuuden avulla. Tutkimusongelmaa, mitä käytännön toimia yrityksen
perustaminen vaatii ja kuinka lanseerata uusi designtuotteiden myymälä, on lähestytty mahdollisimman monelta suunnalta, sillä markkinoiden toimintaan vaikuttavat lukuisat sisäiset ja ulkoiset tekijät. Näin ollen opinnäytetyössä käsitellään brandien perusominaisuuksia, niiden roolia ja merkitystä muun muassa asiakassuhteissa ja
kilpailukyvyssä sekä mitä eri tuotemerkkien edustaminen tarkoittaa käytännössä. Opinnäytetyön lopussa on yhteenveto ja pohdintoja työn onnistumisesta.
 
Design is often considered to be expensive, vain or just a matter of trend. Despite of that the modern society is struggling towards sustainable consuming, against one-time
consuption. Design-products are invested more and more money every year and genre has reached strong position as a profitable and seductive business. There are thousands
of brands available in the markets, fighting for same customers, marketshares and locations with similar means and arguments. Some suppliers have missed the right
approach to the hardening competition and they do not recognize, that long term success demands for differentiating from rivals instead of price- and product-campaigns.

The topic of my thesis is a business plan of a retail store for design decorating products. The target is to find a road to success with thorough planning when establishing a design
store. Differentiation as a way of service and service design were chosen for the main subjects of the thesis.

In the beginning of the thesis I list the phenomenons and study their most relevant characters by using various literature. The issues of launching a store for design products and finding out the steps necessary for founding a new company were approached from many angles, because the market function concern numerous internal and external terms. Consequently, author investigates how to deal with essence of brands, what is their role and meaning in customer relation and competitiveness and what it means in practice to represent different brands. At the end of thesis are short discussion about the outcomes of work.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste