Markkinointiviestinnän kehittäminen Liikuntakeskus Coressa
Kivari, Katri (2011)
Kivari, Katri
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090725434
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090725434
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja toimeksiantajana toimi vuoden 2009 lopulla perustettu yritys, Liikuntakeskus Core Oy. Opinnäytetyön tavoitteena on ollut markkinointiviestinnän monipuolistaminen ja kehittäminen yrityksessä. Kehittämistyö oli erittäin tarpeellinen, koska yrityksen toiminta markkinointiviestinnän suhteen on ollut ensimmäisen vuoden aikana suunnitelmatonta.
Opinnäytetyön tietoperusta on koottu markkinointialan kirjallisuudesta, lainsäädännöstä sekä viranomaissivuilta saaduista tiedoista. Lisäksi työssä on käytetty Liikuntakeskus Coren asiakkaille laadittua tyytyväisyyskyselyä.
Opinnäytetyön tuloksena laadittiin Liikuntakeskus Corelle markkinointiviestinnän kehittämistoimenpiteet tuleville vuosille. Yrityksen markkinointiviestintää on monipuolistettu opinnäytetyön tietoperustaa hyväksi käyttäen. Kehittämistoimista syntyi vuosikello, jossa on kuvattu yrityksen toiminta aina seuraavaksi vuodeksi eteenpäin. Markkinointiviestintä on suunniteltu vuosikellon kuukausittaisten tapahtumien ja teemojen mukaan. Vuosikellon lisäksi Coren työntekijöille on laadittu toimintaohjeet päivittäiseen työskentelyyn, joissa on huomioitu markkinointiviestintää koskeva lainsäädäntö.
Vuosikello ja toimintaohje otetaan yrityksessä käyttöön, ja ne toimivat jatkossa henkilökunnan työvälineenä. Toiminta yrityksessä tapahtuu suunnitellun vuosikellon mukaan. Tapahtumia ja teemoja päivittämällä vuosikelloa hyödynnetään aina seuraavina tulevina vuosina. The thesis is functional and has been executed by Liikuntakeskus Core. The purpose of the thesis is to develop and diversify marketing communication in the target company. The company does not have a marketing communication plan; therefore, development is very important.
The basis information of the thesis is comprised of literature from the marketing field, legislation and information received from the authorities. A customer satisfaction survey was done at Liikuntakeskus Core and has been also used in the work.
The basis information of this thesis has been used to draw up the development of marketing communication for next year. An annual calendar schedule has been implemented, in which the operation of the company is described for the year ahead. The marketing media has been designed according the monthly events and themes implemented in the calendar. In addition, manuals have been drawn up for the employees.
The annual calendar and manual are used within the company and serve as a tool for staff to use in the future. The operation in the company is guided in accordance to the planned annual calendar. By updating the events and themes, the annual calendar will always be utilized each year.
Opinnäytetyön tietoperusta on koottu markkinointialan kirjallisuudesta, lainsäädännöstä sekä viranomaissivuilta saaduista tiedoista. Lisäksi työssä on käytetty Liikuntakeskus Coren asiakkaille laadittua tyytyväisyyskyselyä.
Opinnäytetyön tuloksena laadittiin Liikuntakeskus Corelle markkinointiviestinnän kehittämistoimenpiteet tuleville vuosille. Yrityksen markkinointiviestintää on monipuolistettu opinnäytetyön tietoperustaa hyväksi käyttäen. Kehittämistoimista syntyi vuosikello, jossa on kuvattu yrityksen toiminta aina seuraavaksi vuodeksi eteenpäin. Markkinointiviestintä on suunniteltu vuosikellon kuukausittaisten tapahtumien ja teemojen mukaan. Vuosikellon lisäksi Coren työntekijöille on laadittu toimintaohjeet päivittäiseen työskentelyyn, joissa on huomioitu markkinointiviestintää koskeva lainsäädäntö.
Vuosikello ja toimintaohje otetaan yrityksessä käyttöön, ja ne toimivat jatkossa henkilökunnan työvälineenä. Toiminta yrityksessä tapahtuu suunnitellun vuosikellon mukaan. Tapahtumia ja teemoja päivittämällä vuosikelloa hyödynnetään aina seuraavina tulevina vuosina.
The basis information of the thesis is comprised of literature from the marketing field, legislation and information received from the authorities. A customer satisfaction survey was done at Liikuntakeskus Core and has been also used in the work.
The basis information of this thesis has been used to draw up the development of marketing communication for next year. An annual calendar schedule has been implemented, in which the operation of the company is described for the year ahead. The marketing media has been designed according the monthly events and themes implemented in the calendar. In addition, manuals have been drawn up for the employees.
The annual calendar and manual are used within the company and serve as a tool for staff to use in the future. The operation in the company is guided in accordance to the planned annual calendar. By updating the events and themes, the annual calendar will always be utilized each year.