Luotsaajan visuaalinen ilme
Murto, Perttu (2011)
Murto, Perttu
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825485
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825485
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kuvataan uuden konsulttialan yrityksen visuaalisen ilmeen luomista. Visuaalinen ilme sisältää yritykselle luodun logon, värimaailman ja graafiset elementit joita käytetään yrityksen viestinnän tukena. Opinnäytetyössä käydään myös läpi mainostoimiston työskentelytapoja sekä mainostoimistossa työskentelevien henkilöiden työtehtäviä.
Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimii Jukka Pennanen. Keväällä 2010 hän perusti Kuopioon konsulttialan yrityksen Luotsaajan. Luotsaaja tarjoaa konsultointipalveluita pk-yrityksille markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämiseen. Toimeksiantona oli luoda uudelle yritykselle kilpailukykyinen ja ammattitaitoinen visuaalinen ilme, jolla erotutaan kilpailijoista.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi Luotsaajan kilpailukykyinen ja yhtenäinen visuaalinen ilme sekä sitä tukeva graafinen ohjeisto. Tätä määriteltyä ilmettä Luotsaaja käyttää kaikessa ulkoisessa- ja sisäisessä viestinnässään The assignment of this thesis was to make a professional looking visual identity including
business card, web page, letterhead, PowerPoint layout and letter sticker for a new consulting firm called Luotsaaja. This thesis will also deal with the working methods of advertising agencies and the work tasks of people working for them.
The client of this thesis is a consulting firm founded by Jukka Pennanen in spring 2010. The firm offers help to small and middle sized companies to develop their marketing and business. The goal of the assignment is to create a visual identity which will help the firm to stand out from it’s competitors.
The result of this thesis is a competitive and professional looking visual identity. In addition, a graphical design manual for the firm was prepared. The identity will be used in all internal and external communication of the firm. With the support of this visual identity, Luotsaaja can efficiently carry out business and communicate with clients.
Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimii Jukka Pennanen. Keväällä 2010 hän perusti Kuopioon konsulttialan yrityksen Luotsaajan. Luotsaaja tarjoaa konsultointipalveluita pk-yrityksille markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämiseen. Toimeksiantona oli luoda uudelle yritykselle kilpailukykyinen ja ammattitaitoinen visuaalinen ilme, jolla erotutaan kilpailijoista.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi Luotsaajan kilpailukykyinen ja yhtenäinen visuaalinen ilme sekä sitä tukeva graafinen ohjeisto. Tätä määriteltyä ilmettä Luotsaaja käyttää kaikessa ulkoisessa- ja sisäisessä viestinnässään
business card, web page, letterhead, PowerPoint layout and letter sticker for a new consulting firm called Luotsaaja. This thesis will also deal with the working methods of advertising agencies and the work tasks of people working for them.
The client of this thesis is a consulting firm founded by Jukka Pennanen in spring 2010. The firm offers help to small and middle sized companies to develop their marketing and business. The goal of the assignment is to create a visual identity which will help the firm to stand out from it’s competitors.
The result of this thesis is a competitive and professional looking visual identity. In addition, a graphical design manual for the firm was prepared. The identity will be used in all internal and external communication of the firm. With the support of this visual identity, Luotsaaja can efficiently carry out business and communicate with clients.