Verkko-oppimisympäristö talonrakennusalan opiskelijoille
Ojala, Anna-Maija (2011)
Ojala, Anna-Maija
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091525864
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091525864
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää verkko-opetusympäristö Oulun aikuiskoulutuskeskuksen opiskelijoille. Työssä tuotettiin asiakaslähtöiset ja helppokäyttöiset internetsivustot. Oppimateriaalia oli runsaasti ja se linkitettiin siten, että sen käyttö on mielekästä ja johdonmukaista.
Työn suorittamiseksi perehdyttiin verkko-opetuksen teoriaan, talonrakennusalan oppimateriaalien jäsentelyyn, Moodle-oppimisalustan toimintoihin ja mahdollisuuksiin. Sivustojen käsittelyssä tarvittiin pääasiassa HTML-kieltä ja jonkin verran PHP- ja CSS-ohjelmointikieliä.
Työn tuloksena saatiin uusi opetusympäristö internetiin talonrakennusalan opiskelijoille. Tälle sivustolle on helppo lisätä samalla tavalla myös muiden rakennusalan kurssien sivustot. Kolme muuta kurssia onkin jo lisätty verkko-ympäristöön, joka on nyt ahkerassa käytössä. Työn tekijä pääsi perehtymään uudenlaiseen verkko-oppimisympäristöön, sen toimintoihin ja käyttömahdollisuuksiin. Lisäksi oli mahdollisuus oppia PHP- ja CSS-kielien perusteita. The objective of this Bachelor’s was to develop a network studies environment for house building students in Oulu Adult Education Centre. It was produced as customer-oriented and user-friendly web sites. There was a lot of teaching material and it had to be linked so that it is pleasant and logical to use.
To do that task it was needed orientate to the network teaching, features and possibilities of Moodle virtual learning environment and analysis of teaching materials in house building. Mainly HTML language and a litttle PHP and CSS programming languages were needed to handle these web pages.
As a result, a new web teaching environment for house building students was on. It is also easy to add new web pages of other building courses to these web sites. Three new courses have already been added to these web sites and they are used now. The author of the thesis was able to familiarize with the use a new kind of web teaching environment. In addition, there was a possibility to learn the basics of PHP and CSS languages.
Työn suorittamiseksi perehdyttiin verkko-opetuksen teoriaan, talonrakennusalan oppimateriaalien jäsentelyyn, Moodle-oppimisalustan toimintoihin ja mahdollisuuksiin. Sivustojen käsittelyssä tarvittiin pääasiassa HTML-kieltä ja jonkin verran PHP- ja CSS-ohjelmointikieliä.
Työn tuloksena saatiin uusi opetusympäristö internetiin talonrakennusalan opiskelijoille. Tälle sivustolle on helppo lisätä samalla tavalla myös muiden rakennusalan kurssien sivustot. Kolme muuta kurssia onkin jo lisätty verkko-ympäristöön, joka on nyt ahkerassa käytössä. Työn tekijä pääsi perehtymään uudenlaiseen verkko-oppimisympäristöön, sen toimintoihin ja käyttömahdollisuuksiin. Lisäksi oli mahdollisuus oppia PHP- ja CSS-kielien perusteita.
To do that task it was needed orientate to the network teaching, features and possibilities of Moodle virtual learning environment and analysis of teaching materials in house building. Mainly HTML language and a litttle PHP and CSS programming languages were needed to handle these web pages.
As a result, a new web teaching environment for house building students was on. It is also easy to add new web pages of other building courses to these web sites. Three new courses have already been added to these web sites and they are used now. The author of the thesis was able to familiarize with the use a new kind of web teaching environment. In addition, there was a possibility to learn the basics of PHP and CSS languages.