Terveydenhuollon ja pelastusalan koulutus- ja konsultointiyrityksen viestinnän kehittäminen Internetissä
Matinolli, Iiro (2011)
Matinolli, Iiro
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092526255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092526255
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajayrityksen viestintää ja näkyvyyttä Internetissä. Työn toimeksiantajana oli terveydenhuolto- ja pelastusalalla toimiva yritys, joka tarjoaa muun muassa terveydenhuolto-, lääke- ja turva-alan konsultointia ja koulutusta yrityksille ja yhteisöille. Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena työnä ja sen tavoitteena oli saada yritys näkyviin Internetissä nykyaikaan sopivalla tavalla.
Työn tietoperustassa perehdytään markkinoinnissa käyvään muutokseen ja siitä seurauksena oleviin uusin mahdollisuuksiin markkinointiviestinnän digitaalisessa ympäristössä, sosiaaliseen mediaan yrityskäytössä, b2b-markkinointiin sekä Internet-sivujen suunnitteluun. Työmenetelminä käytettiin aiheeseen liittyvän kirjallisuuteen ja tutkimuksiin perehtymistä sekä keskustelua toimeksiantajan kanssa. Nämä menetelmät toimivat tukena niille ratkaisuille mitä työn konkreettisissa tuloksissa on nähtävillä.
Työn tuloksena yritykselle suunniteltiin omat Internet-sivut sekä profiili sosiaalisen median sivustolle. Internet-sivuja kehitettiin vähitellen kevään 2011 aikana ja yrityksen profiilisivu Facebookiin luotiin huhtikuussa 2011. Työn tekemisen aikana tuli selväksi, että tehokas toimiminen Internetissä vaati paljon suunnittelua ja resursseja. Internet-sivut ja Facebook-profiili on luotu antamaan toimeksiantajayritykselle alkuvalmiudet jatkamaan toimimista Internetissä. Toimeksiantajayritys voi jatkossa suunnitella kuinka paljon resursseja se käyttää näkyvyyden parantamiseen, viestintään ja verkostoitumiseen Internetissä. The aim of this thesis was to develop the client company's communications and visibility on the Internet. Work was commissioned by a health-and-rescue area based company, which provides health, medical and security sector consulting and training to companies and communities. The thesis was a functional work and its substantial aim was to make the company appear on the Internet in a suitable way.
The theoretical part of this thesis focuses on change in marketing thinking, social media in business environment, b2b-marketing and website design. Familiarization with related literature and studies with discussion with client are used as working methods. These methods support the solutions which are seen in the concrete results of this thesis.
As a result, a web page and a profile on a social media site were designed for the company. Web page was developed gradually during the spring of 2011 and the company's Facebook profile page was created in April 2011. During the work, it became clear that effective action on the Internet requires a lot of planning and resources. Website and Facebook profile have been created to provide initial capacity of the client company to continue to operate on the Internet. In the future the client company can decide how much resources to use on improved visibility, communication and networking on the Internet.
Työn tietoperustassa perehdytään markkinoinnissa käyvään muutokseen ja siitä seurauksena oleviin uusin mahdollisuuksiin markkinointiviestinnän digitaalisessa ympäristössä, sosiaaliseen mediaan yrityskäytössä, b2b-markkinointiin sekä Internet-sivujen suunnitteluun. Työmenetelminä käytettiin aiheeseen liittyvän kirjallisuuteen ja tutkimuksiin perehtymistä sekä keskustelua toimeksiantajan kanssa. Nämä menetelmät toimivat tukena niille ratkaisuille mitä työn konkreettisissa tuloksissa on nähtävillä.
Työn tuloksena yritykselle suunniteltiin omat Internet-sivut sekä profiili sosiaalisen median sivustolle. Internet-sivuja kehitettiin vähitellen kevään 2011 aikana ja yrityksen profiilisivu Facebookiin luotiin huhtikuussa 2011. Työn tekemisen aikana tuli selväksi, että tehokas toimiminen Internetissä vaati paljon suunnittelua ja resursseja. Internet-sivut ja Facebook-profiili on luotu antamaan toimeksiantajayritykselle alkuvalmiudet jatkamaan toimimista Internetissä. Toimeksiantajayritys voi jatkossa suunnitella kuinka paljon resursseja se käyttää näkyvyyden parantamiseen, viestintään ja verkostoitumiseen Internetissä.
The theoretical part of this thesis focuses on change in marketing thinking, social media in business environment, b2b-marketing and website design. Familiarization with related literature and studies with discussion with client are used as working methods. These methods support the solutions which are seen in the concrete results of this thesis.
As a result, a web page and a profile on a social media site were designed for the company. Web page was developed gradually during the spring of 2011 and the company's Facebook profile page was created in April 2011. During the work, it became clear that effective action on the Internet requires a lot of planning and resources. Website and Facebook profile have been created to provide initial capacity of the client company to continue to operate on the Internet. In the future the client company can decide how much resources to use on improved visibility, communication and networking on the Internet.