Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuudenhallintajärjestelmän hankinta yritykselle

Siponmaa, Vili (2011)

 
Avaa tiedosto
siponmaa_vili.pdf (1.395Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Siponmaa, Vili
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092926539
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on asiakkuudenhallintajärjestelmän hankinta yrityksille. Toimeksiantaja on Oulun seudun ammattikorkeakoulussa toimiva KILPA-hanke sekä kaksi KILPA-hankkeeseen osallistuvaa yritystä. Kehittämistehtäviä on kaksi. Asiakkuudenhallintajärjestelmien eli CRM-järjestelmien tutkiminen ominaisuuksien osalta sekä kohdeyrityksille sopivan CRM-järjestelmä ratkaisun löytäminen. Opinnäytetyö etenee asiakkuudenhallinta käsitteiden yleisesittelystä järjestelmien kuvaukseen. Lopuksi kohdeyrityksille valitaan CRM-järjestelmä ehdokkaista sopiva vaihtoehto.

Opinnäytetyön dokumentointi tehdään etukäteen luodun suunnitelman mukaisesti. Dokumentointi alkaa asiakkuudenhallintajärjestelmän eli CRM-järjestelmä käsitteen yleisesittelystä. Tämän jälkeen siirrytään järjestelmien esittelyyn, joita tutkitaan asentamalla erilaisia CRM-järjestelmiä. Järjestelmien toiminnasta ja ominaisuuksista kerrotaan myös dokumentissa. Oleellista tutkimuksessa on kuulla toiveita järjestelmää
kohtaan myös hankkeessa mukana olevilta yrityksiltä. Yrityksille pidetään haastattelu, josta selviää heidän toiveet asiakkuudenhallintajärjestelmää kohtaan. CRM-järjestelmän valintaan vaikuttava tieto saadaan internetistä, kirjallisuudesta, tutkimuksessa mukana olevista asiakkuudenhallintajärjestelmistä sekä yrityshaastatteluista.

Kohdeyrityksillä ei ole kokemusta asiakkuudenhallintajärjestelmistä ja toiveissa on löytää yksinkertainen ja helposti omiin tarpeisiin muokattavissa oleva järjestelmä. Koska toiveissa on löytää helposti muokattavissa oleva, edullinen sekä web-pohjainen järjestelmä, valittiin ehdokkaaksi Sugar CRM kohdeyrityksille. Sugar CRM on avoimeen lähdekoodiin perustava helposti muokattavissa oleva asiakkuudenhallintajärjestelmä, joka sopii niin pienelle kuin suurelle yritykselle. Kustannukset järjestelmän käytöstä ovat minimaaliset,
koska kohdeyritysten tarvitsee maksaa vain web-palvelimen vuokra.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste