Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestintäsuunnittelun mallintaminen

Huoponen, Maria (2011)

Avaa tiedosto
huoponen_maria.pdf (416.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Huoponen, Maria
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100426836
Tiivistelmä
Opinnäyteyön toimeksiantaja on oululainen mediayhtiö, joka tuottaa ja julkaisee kahdeksaa kuluttajille suunnattua verkkomediaa. Opinnäytetyön tarkoituksena on mallintaa näiden kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestinnän suunnittelua. Toimeksiantajayrityksellä oli jo ennestään käytössä monia verkkomedioille soveltuvia markkinointiviestinnän keinoja, mutta toiminnasta puuttui suunnitelmallisuus. Ajatus opinnäytetyöhän sai alkuunsa, kun suoritin ammattiharjoittelun kyseisessä yrityksessä ja löysimme toimeksiantajan kanssa molempia osapuolia kiinnostavan ja hyödyntävän aiheen. Opinnäyteyö on toiminnallinen ja se on rakennettu vetoketjumallin mukaisesti.

Opinnäytetyö käy läpi kaikki markkinointiviestinnän suunnitteluun kuuluvat vaiheet tilanneanalyysistä seurantaan asti. Teorian olen saanut kerättyä toimialaraporteista, tutkimuksista, alan kirjallisuudesta ja Internetistä. Kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestintäsuunnitelman ideoimiseksi olen pitänyt neljä ideariihtä, joihin osallistui toimeksiantajayrityksen toimitusjohtaja, asiakaspalvelujohtaja, markkinoinnin suunnittelija ja verkkomedioiden päätoimittaja. Ideariihien lisäksi pidimme toimeksiantajan kanssa monia palavereita, joissa kävimme läpi ja tarkensimme yksittäisiä markkinointiviestintään kuuluvia osa-alueita.

Kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestinnän keinovalikko rakentuu tiedotus – ja suhdetoiminnan, mainonnan sekä menekinedistämisen keinoista. Valitut keinot ovat pääsiassa verkossa toteutettavia toimenpiteitä. Olen pyrkinyt valitsemaan toimivia ja kustannustehokkaita keinoja sekä perustelemaan valintojani. Tarkkoja tuloksia keinojen toimivuudesta ja kustannustehokkuudesta saadaan kuitenkin vasta sitten, kun toimenpiteitä on toteutettu ja mitattu. Opinnäytetyöstä rakentui malli kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestinnän suunnitteluun. Sen on tarkoitus olla jatkossakin apuna ja tukena kuluttajaverkkomedioiden markkinointiviestinnän suunnittelussa.
 
The client of the thesis is a media company from Oulu. It produces and publishes eight tipes of online consumer media. The purpose of the thesis was to model online media`s promotional planning. The client company already had some good promotional means in use, but they did not have any plan on how to utilize these means. The idea for thesis arised durning my work practise in the client company. We found a topic which interested both of us. The study is functional and it was contacted according to zipper model.

The thesis processes all the phases of promotional plan. The theoretical background was collected from industry reports, studies, books and the Internet. To acquire some ideas for the promotion plan four brainstorming sessions were arranged. People who attended these brainstorming sessions, were the chief executive officer, chief of customer service, marketing manager and chief editor. Moreover, several meetings were arranged with the client.

Online media`s promotion for consumer consists of public relations, advertising and sales promotion. The promotional selected means consist mainly of operations executed on the Internet. There was on attempt to select functional and cost-effective promotional means, and also give grounds for those choises. Precise information about functionality and cost-effectiveves will be obtained after implemetation. The thesis is a model which will help planning of promotion also in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste