Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuusstrategian ja organisaation muutos Raahen Seudun Osuuspankissa

Suua, Annika (2012)

Avaa tiedosto
suua_annika.pdf (462.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Suua, Annika
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100626965
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Raahen Seudun Osuuspankki. Vuoden 2011 alussa pankin asiakkuusstrategia uudistui ja organisaatio muuttui. Tarkoituksena oli selvittää, miten henkilöstö on muutokset kokenut, miten muutosprosessi on onnistunut ja mitä asioita voitaisiin vielä kehittää.

Työ on toteutettu vuosina 2011 ja 2012. Teoriaosuus koostuu kolmesta osasta: asiakkaiden johtamisesta, organisaatiomuutoksesta ja muutoksen kokemisesta yksilötasolla. Lähteinä on käytetty pääasiassa olemassa olevaa kirjallisuutta aiheista sekä pankin omaa aineistoa.

Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, joka jaettiin henkilöstölle, jota oli tutkimuksen aikaan 39. Johtoryhmä jätettiin kyselyn ulkopuolelle. Tutkimus toteutettiin marraskuussa 2011. Vastausprosentiksi saatiin 49. Kyselylomakkeella selvitettiin tiedottamisen onnistumista ennen muutosta ja muutoksen jälkeen sekä henkilöstön vaikuttamismahdollisuuksia muutosta koskien, muutoksen henkilökohtaista kokemista, organisaation nykyistä tilannetta ja toimintaa verrattuna aikaisempaan organisaatioon sekä kehittämistarpeita.

Tutkimuksen tuloksien perusteella muutoksen aikainen tiedottaminen ja vaikuttaminen ovat onnistuneet. Muutos oli koettu vaihtelevasti. Muutokseen oli pääosin suhtauduttu rauhallisesti positiivisin ajatuksin, vaikka epäilijöitäkin löytyi. Yhteistyö sujuu organisaatiossa hyvin ja henkilöstö on ollut pääosin aktiivisesti mukana toteuttamassa muutosta. Muutos on vielä aika tuore, joten vertailu entisen ja uuden organisaation välillä osoittautui vastauksista päätellen vaikeaksi. Henkilöstön keskuudessa esiintyi jonkin verran epäilyjä muutosprosessin onnistumisesta ja uuden organisaation toimivuudesta.
 
Raahen Seudun Osuuspankki´s customer strategy changed at the beginning of the year 2011. Also the organisation changed. The aim of this bachlor´s was to examine how the personnel has experienced the changes, how the changing prosess has succeeded and what should be developed in the future.

The study was carried out at Raahen Seudun Osuuspankki during the years 2011 and 2012. The theory part is composed of three different subjects: customership management, organisational change and individual experience in change. The literary sources consist mainly of existing literature and some material provided by Osuuspankki.

The study was carried out by a questionnaire which was delivered to every member of the personnel. There were 39 employees during the questionnaire. The management group was excluded in the questionnaire. The research was implemented in November 2011. The response rate was 49 %. The aim of the questionnaire was to find out how reporting before and after the change has succeeded, how personnel had experienced their influence possibilities, how personnel had experienced changes on an individual level, what the situation is now compared to the earlier situation in organisation, and development needs.

Based on the study, it can be concluded that the reporting and personnel´s involvement before and during the changes have succeeded. The personnel has experienced the changes in different ways. The personnel had mainly reacted calmly and without doubts even though there were some sceptics, too. Cooperation within the organisation is running smoothly and the personnel has actively worked for changes. The change is quite fresh so comparing the new and old organisation proved to be difficult. There were some doubts about the success of changes and how well the new organisation will operate.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste