Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Selvitys harjoitusyritysopettajakoulutuksista eräissä maissa

Finnilä, Niko (2012)

 
Avaa tiedosto
finnila_niko.pdf (389.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Finnilä, Niko
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100626921
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin harjoitusyrityskeskuspaikkojen järjestämien opettajan-koulutusten sisältöä ja rakennetta tavoitteena löytää hyviä käytänteitä vastaavan opettajankoulutuksen suunnitteluun Suomessa. Selvityksen tekemisessä käytettiin apuna henkilökohtaisia haastatteluita, sähköpostiviestejä, koulutusmateriaaliin ja -sisältöihin perehtymistä sekä tekijän omaa lähes kymmenen vuoden työhistoriaa harjoitusyritystoiminnan parista.
Selvityksessä vertailtiin Yhdysvaltojen (Kalifornia), Iso-Britannian, Australian ja Malesian harjoitusyrityskeskuspaikkojen järjestämiä opettajankoulutuksia. Materiaalia ja taustatietoa saatiin suoraan keskuspaikkojen johtajilta sekä EUROPEN-harjoitusyritysverkoston keskuspaikasta Saksasta. Selvityksessä ilmeni koulutusten pääpainon olevan yritystoiminnan ja liiketoimintaosaamisen kouluttamisessa opetusmenetelmän teoria jäädessä vähemmälle painoarvolle.
Selvityksen perusteella muokkautui ajatus Suomessa järjestettävän opettajankoulutuksen rakenteeksi ja sisällön aihealueiksi. Opinnäytetyö perustuu työelämän tarpeeseen, ja sitä tullaan hyödyntämään opettajankoulutuksen suunnittelussa Suomen harjoitusyritysverkolle.
 
The objective of this bachelor’s thesis was to examine how training is organised for practice enterprise teachers by the practice enterprise central offices in four countries, and to map good practices for structuring a teacher training programme that could be applied in Finland. The comparison of various systems was made by means of interview data collected in face-to-face interviews and by email, as well as training materials offered to teachers by the respective central offices. The study is partly founded on the author's almost decade long work experience in the practice enterprise method.
The results of the comparative study indicate that practical business skills are paramount in training, whereas the theoretical framework of the method remained secondary. The results of this study are used for creating a training programme for practice enterprise teachers in Finland implemented in the near future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste