Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Leipomoalan yrityksen tapahtumamarkkinoinnin konseptoiminen

Puotiniemi, Katri (2012)

 
Avaa tiedosto
puotiniemi_katri.pdf (1.334Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Puotiniemi, Katri
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100927046
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millainen on toimiva tapahtumamarkkinointimix. Työn toimeksiantaja on alueellinen leipomoalan yritys, josta käytetään työssä nimitystä case-yritys.

Opinnäytetyön toinen tavoite on luoda case-yrityksen käyttöön tapahtumamarkkinoinnin konsepti, jonka avulla yrityksen tapahtumamarkkinoinnin prosessit selkiytyvät ja vakiintuvat. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön lopputuotteena on tapahtumamarkkinoinnin manuaali, jossa kuvataan case-yrityksen tapahtumamarkkinoinnin moduulit prosessikartoin ja määritellään kunkin proses-sissa mukana olevan tahon vastuualueet.

Kyseessä on aineistopohjainen tutkimus. Työn teoriaosiossa käsitellään lyhyesti leipomoalan yleistä tilannetta ja kehitystä. Tietoperustassa sovelletaan tapahtumamarkkinoinnin teoriaa sekä palvelumuotoilua konseptin rakentamisen keinona. Empiiristä tutkimustietoa työhön on saatu avainhenkilöiden haastattelujen kautta.

Työ sisältää määritelmät case-yrityksen tyypillisimmistä asiakasprofiileista ja tapahtumamarkkinoinnin viidestä tyypillisimmästä tapahtumatyypistä. Peilaamalla edellä mainittuja määritelmiä matriisin avulla ristiin selvitetään, millaiset tapahtumat mikäkin asiakasprofiili kokee kiinnostavaksi. Näin tapahtumamarkkinointia on helpompi kohdistaa vastaamaan tavoitellun kohderyhmän tarpeita.

Työn lopputuote on tapahtumamarkkinoinnin manuaali, joka käytännön tason prosessikuvauksineen auttaa tavoitteensa mukaisesti yrityksen tapahtumamarkkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa. Manuaali tarjoaa tapahtumamarkkinointia koordinoivalle markkinointiosastolle myös muistilistan jokaisen tapahtumamoduulin toteutukseen. Case-yritystä suositellaan jatkamaan manuaalin ja prosessikarttojen edelleen kehitystä käytännön tuoman kokemuksen myötä.
 
This thesis was conducted in order to find out the ideal event marketingmix for a case-company. The assigner of the thesis is a regionally operating company working in the field of bakery busi-ness. The company wishes to stay anonymous and is referred as case-company. Considering challenges the bakery field is facing, the company realizes the value of marketing. To get the most of it, the company seeks to clarify and specify its event marketing processes.
The objective of the thesis is to create a concept for event marketing, to help to optimize results of event marketing and its processes. The product of the thesis is a manual introducing the event marketing features and displaying them with process maps.
The research method used for this thesis was qualitative. The theoretical framework starts with a short analysis of the bakery field and its recent development. It also gives reader an insight of theories about event marketing and service design. Empirical framework is based on interviews within the projects key persons.
The thesis includes definitions of the most typical customer profiles, and the five most typical types of events. By reflecting these definitions by using a matrix, it can be found out which event types are most appealing to which customer profile. With this information it is easier to target the event marketing to correspond with customers’ needs.
The product of the thesis is a guide book, which helps the company to plan and to execute event marketing by offering tailored process maps. In the guide book there can also be found a check list for each process, for the marketing department to be used while coordinating the process. The company is advised to keep developing the guide book and the processes further on while carrying out event marketing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste