Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden tutkiminen ja uusien asiakkaiden kartoitus.

Aaltonen, Harri (2012)

 
Avaa tiedosto
aaltonen_harri.pdf (532.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Aaltonen, Harri
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101127252
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyyden tutkiminen ja uusien asiakkaiden kartoitus tukkuliike Yritys A:lle. Tutkimus oli siis kaksiosainen. Työ tehtiin Yritys A:n toimeksiannosta.Tutkimuksessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä, sen mittaamista ja merkitystä yritykselle. Lisäksi tutkittiin uusasiakashankintaa, business to business -markkinointia sekä yritysten välisten ostoprosessien eri vaiheita.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tavoitteena oli asiakastyytyväisyyden selvittäminen ja tutkiminen Oulun toimipisteen myymälässä. Uusien asiakkaiden kartoituksessa tavoitteena oli löytää uusia potentiaalisia asiakkaita Oulusta ja sen lähikunnista. Asiakastyytyväisyyden tutkimusmenetelmänä käytettiin verkkolomaketta ja se lähetettiin 187:lle Yritys A:n asiakkaalle. Vastauksia saatiin yhteensä 76. Asiakaskartoitus rajattiin tiettyyn toimialaan, ja lopulliseen tutkimusjoukkoon kuului 15 yritystä, joille tehtiin puhelinhaastattelu.

Asiakastyytyväisyyskyselyn ja uusien asiakkaiden kartoituksen tuloksien perusteella voitiin todeta, että Yritys A:n asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla sekä asiakaskunta on laaja. Tutkimuksessa selvisi, että hintamuutoksista tiedottamista ja teknistä neuvontaa voisi kehittää. Myös toimituksissa sattuneisiin, asiakkaalle haittaa aiheuttaneisiin virheisiin ja reklamaatioihin pitäisi pyrkiä suhtautumaan aiempaa asiakasystävällisemmin. Uusien asiakkaiden kartoituksen tuloksena syntyi muutama potentiaalinen uusi asiakas Yritys A:lle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste