Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Utilising social media for e-commerce

Raudaskoski, Jenni (2012)

 
Avaa tiedosto
raudaskoski_jenni.pdf (1.746Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Raudaskoski, Jenni
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101227364
Tiivistelmä
Social media can be regarded as a new tool for advertisement and marketing. Although social media networks and applications have been available for the general public for over a decade, businesses are still figuring out ways to utilize its potentials to their advantage. Social media can, for example, at its best improve the communication between a company and its customers, enable businesses to market themselves in fresh, unique ways and facilitate the distribution of information. Using social media does, however, require constant input and know-how. In addition it is very difficult to control completely due to the abundant information flow from, for example, consumers, media and companies.

In this thesis, the focus is on how to make use of particular social media tools for an e-commerce’s benefit. Home Trends is an e-commerce which opened its website for the first time in the summer of 2011. The company sells various kinds of unique decoration products in Finland. The aim is to offer creative ideas to increase the number of visitors to the company’s website and thus help to build and maintain a permanent clientele.

The variety of currently available social media applications is vast. Thus only certain tools that best suit the needs of Home Trends, such as blogging and Facebook, were covered in this thesis. Other suggestions were, amongst other things, creating a demonstration video about the company, the products it sells and the use of the website, and also making public connections with designer experts and other well-known people.

A competitor analysis was conducted as a way of gathering ideas and information about the current state of affairs in e-commerce business. The analysis is mainly based on the author’s observations and opinions as a consumer of what a functioning e-commerce site consist of.
 
Sosiaalisen median käyttö mainonnassa ja markkinoinnissa on vielä varsin uutta. Yritykset yrittävät edelleen löytää itselleen parhainta tapaa käyttää sosiaalista mediaa, vaikka erilaisia verkostoja ja sovelluksia on ollut tarjolla jo 2000-luvun alusta lähtien. Parhaimmillaan sosiaalinen media voi esimerkiksi parantaa yrityksen ja sen asiakkaiden kommunikaatiota, tarjota yrityksille omaperäisiä markkinointitapoja ja helpottaa tiedon jakamista. Sosiaalisen median käyttö vaatii kuitenkin riittäviä resursseja ja osaamista. Lisäksi sitä on erittäin vaikeaa hallita johtuen muun muassa kuluttajien, median ja yritysten runsaasta tietovirrasta.

Home Trends on suomalainen verkkokauppa, joka avasi sivustonsa ensimmäistä kertaa kesällä 2011. Yrityksen tarjontaan kuuluu erilaiset yksilölliset sisustustuotteet. Tämän opinnäytteen tarkoituksena on tarjota toimeksiantajalle yksilöllisiä tapoja lisätä vierailijoiden määrää yrityksen kotisivuilla ja siten auttaa rakentamaan ja ylläpitämään pysyvää asiakaskuntaa.

Sosiaalisen median sovelluksia on nykyään tarjolla hyvin laajalti. Sen vuoksi opinnäytetyössä käsitellään vain niitä apukeinoja, jotka parhaiten soveltuvat Home Trendsin kehittämistarpeisiin. Muita ehdotuksia olivat muun muassa esittelyvideon tekeminen, jossa esiteltäisiin itse yritystä, myytäviä tuotteita ja kotisivujen käyttöä. Lisäksi linkittyminen tunnettujen alan ammattilaisten tai julkaisujen kanssa toisi yritykselle lisää näkyvyyttä.

Opinnäytetyössä on mukana myös kilpailija-analyysi, jossa tarkastellaan verkkokauppojen Internet-sivustoja, niiden ulkoasua ja toimivuutta. Suosittuja sivustoja vertailtaessa saadaan kerättyä tietoa siitä, mitkä asiat tekevät ostoskokemuksesta mahdollisimman vaivattoman ja miellyttävän.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste