Verkkokauppamyynnin aloittaminen
Järvenpää, Tuukka (2012)
Järvenpää, Tuukka
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101227320
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101227320
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on perustaa verkkokauppa, jossa myydään sadevesijärjestelmiä ja kattoturvatuotteita. Työn tilaajana on Talovarustepoikien entinen toimitusjohtaja Henri Karjalainen. Verkkokauppa toteutetaan ilmaisen Wosbee-verkkokauppasovelluksen avulla.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada verkkokauppamyynti aloitettua edullisesti ja tehokkaasti. Työn tavoitteena on myös saada lisää tietoa verkkokauppamyynnistä, jotta verkkokauppaliiketoimintaa voitaisiin jatkossa kehittää.
Käytettävänä tutkimusmenetelmänä on toimintatutkimus. Työn rakenne muodostuu teoriaosuudesta sekä käytännön osuudesta. Teoriaosuus muodostuu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta. Käytettäväksi aineistoksi valitaan vain tuoreita lähteitä, sillä verkkokauppamyynti on kehittynyt viimeisten vuosien aikana nopeasti. Tästä syystä useita vuosia vanhojen aineistojen tieto on jo vanhentunutta. Käytännön osuudessa luon verkkokaupan ja suunnittelen verkkokauppamyynnin käytännön prosesseja. Verkkokauppaa varten tehdään myös maksusopimukset sekä logistiset sopimukset.
Lopputuloksena verkkokaupasta saatiin luotua selkeä ja hyvin toimiva kokonaisuus. Tärkeimpinä asioina verkkokauppamyyntiä käynnistettäessä pidän verkkokaupan yleisen toiminnallisuuden huolellista suunnittelua, sekä käytännön toimenpiteiden suunnittelua. Testivaiheessa verkkokaupan toiminnot ovat toimineet moitteettomasti. Verkkokauppamyynnin käynnistyessä tullaan saamaan lisää tietoa, jonka pohjalta verkkokauppaa voidaan entisestään kehittää. The subject of my thesis is to create an e-commerce that sells rain gutters and roof safety products. The client is a former CEO of Talovarustepojat Henri Karjalainen. E-commerce is created with free Wosbee e-commerce application.
The aim of the thesis is to get e-commerce sales started efficiently and cheaply. Another goal is to get more information about e-commerce sales for a future development.
Used research method is an activity analysis. A structure of the thesis consists a theory part and a practical part. The theory part consist a related literature. Only fresh sources are accepted because e-commerce sales have developed quickly in recent years. That is why a few years old data might be out of date. In practical part I create the e-commerce and plan practical processes of e-commerce sales. Also contracts with payment and logistics services have to be made.
As a result, we succeeded to create a well-functioning e-commerce. I think the most important parts in starting e-commerce business are careful planning of overall functionality of e-commerce and practical parts of the sales. E-commerce functions have worked flawlessly at the test phase. After the e-commerce sales have begun we will get more knowledge that can be used to develop e-commerce further.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada verkkokauppamyynti aloitettua edullisesti ja tehokkaasti. Työn tavoitteena on myös saada lisää tietoa verkkokauppamyynnistä, jotta verkkokauppaliiketoimintaa voitaisiin jatkossa kehittää.
Käytettävänä tutkimusmenetelmänä on toimintatutkimus. Työn rakenne muodostuu teoriaosuudesta sekä käytännön osuudesta. Teoriaosuus muodostuu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta. Käytettäväksi aineistoksi valitaan vain tuoreita lähteitä, sillä verkkokauppamyynti on kehittynyt viimeisten vuosien aikana nopeasti. Tästä syystä useita vuosia vanhojen aineistojen tieto on jo vanhentunutta. Käytännön osuudessa luon verkkokaupan ja suunnittelen verkkokauppamyynnin käytännön prosesseja. Verkkokauppaa varten tehdään myös maksusopimukset sekä logistiset sopimukset.
Lopputuloksena verkkokaupasta saatiin luotua selkeä ja hyvin toimiva kokonaisuus. Tärkeimpinä asioina verkkokauppamyyntiä käynnistettäessä pidän verkkokaupan yleisen toiminnallisuuden huolellista suunnittelua, sekä käytännön toimenpiteiden suunnittelua. Testivaiheessa verkkokaupan toiminnot ovat toimineet moitteettomasti. Verkkokauppamyynnin käynnistyessä tullaan saamaan lisää tietoa, jonka pohjalta verkkokauppaa voidaan entisestään kehittää.
The aim of the thesis is to get e-commerce sales started efficiently and cheaply. Another goal is to get more information about e-commerce sales for a future development.
Used research method is an activity analysis. A structure of the thesis consists a theory part and a practical part. The theory part consist a related literature. Only fresh sources are accepted because e-commerce sales have developed quickly in recent years. That is why a few years old data might be out of date. In practical part I create the e-commerce and plan practical processes of e-commerce sales. Also contracts with payment and logistics services have to be made.
As a result, we succeeded to create a well-functioning e-commerce. I think the most important parts in starting e-commerce business are careful planning of overall functionality of e-commerce and practical parts of the sales. E-commerce functions have worked flawlessly at the test phase. After the e-commerce sales have begun we will get more knowledge that can be used to develop e-commerce further.