Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsoroinnin kehittämisehdotuksia urheilijalle

Valppu, Hanna (2012)

 
Avaa tiedosto
valppu_hanna.pdf (564.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Valppu, Hanna
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101627604
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on tarkoitus perehtyä urheilijan ja sponsorin väliseen yhteistyön toteutukseen urheilussa. Ilman hyviä sponsoreita on urheilijan vaikea saavuttaa omia tavoitteita kilpailu urallaan. Opinnäytetyöllä pyritään saamaan tietoa siihen, mikä yritysten ja urheilijan välisessä toimivassa sponsorointisuhteessa koetaan tärkeäksi. Opinnäytetyö tehdään toimeksiantona Suomen Purjelautaliiton urheilijalle, jolla on tällä hetkellä yksitoista sponsoria. Opinnäyteyön tutkimusmenetelmäksi valitsin vapaamuotoisen haastattelun. Tietoperustani koostuu urheilumarkkinoinnista, markkinointiviestinnästä sekä siitä miten sponsorointiyhteistyö kokonaisuudessaan toteutuu urheilussa.

Sponsoreiden ja asiantuntijoiden haastatteluista saatua tietoa tarkasteltiin teorian avulla, tuloksia analysoitiin ja niiden perusteella esitettiin kehittämisehdotuksia urheilijan sponsoriyhteistyöhön. Urheilija voi jatkossa käyttää tätä opinnäytetyötä hyödyksi jo olemassa olevien sponsorisuhteiden hoitamiseen sekä uusien sponsorisuhteiden hankkimiseen. Opinnäytetyön aikana urheilijalle tehtiin myös kausi- sekä budjettisuunnitelma vuodelle 2009.
 
The aim of the present thesis is to examine how the collaboration between an athlete and his sponsor is implemented carried out in sports. It is difficult to achieve one's goals without good sponsors. The purpose is to gather information about what is thought to be important in the sponsorship between an organization and athlete. The thesis is a commission from an athlete in Suomen Purjelautaliitto who has eleven sponsors at the
moment. I chose an unstructured interview to be my research method. The background information consists of sports marketing, marketing communication and of how the sponsorship collaboration is fully realized in sports.

The information gained from the interviews and experts was reflected to theories, and suggestions on how to improve and develop the sponsorships were provided to the athlete. In the future, the athlete can make use of the thesis when taking care of the
existing sponsorships and searching for new ones new ones. In addition, a seasonal and the budget plan was designed for the athlete during the thesis.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste