Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinointitoimiston asiakasymmärryksen kehittäminen palveluntarjoajaa vaihtavien yritysten parissa

Vartiainen, Verneri (2023)

 
Avaa tiedosto
Vartiainen_Verneri.pdf (701.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Vartiainen, Verneri
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102628007
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli kehittää toimeksiantajayrityksen Kubla Oy:n markkinointia yrityksille, joilla on jo entuudestaan digimarkkinoinnin kumppani. Kehittämistehtävänä oli tuottaa toimeksiantajalle ymmärrystä yleisimmistä syistä sille, miksi yritykset vaihtavat markkinoinnin palveluntuottajaansa.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin digimarkkinointia yleistasolla, asiakaskokemusta ja sen johtamista, asiakasuskollisuutta ja B2B myyntiä.

Menetelmänä kehitystehtävässä käytettiin Google Formsin avulla toteutettua kyselyä. Kysely toteutettiin toimeksiantajan luomalle listalle yrityksen kohdeyleisöön kuuluvista päättäjäasemassa olevista henkilöistä.

Kyselyssä selvisi, että yleisimmät syyt yrityksille vaihtaa digimarkkinoinnin kumppania ovat palvelun laatu ja hinta. Keskimääräinen kumppanuus kestää noin 3-5 vuotta ja jopa 80 % yrityksistä etsii uutta kumppania omasta verkostostaan.

Kehittämisehdotuksena toimeksiantajalle suositeltiin kilpailukykyisen hinnan korostamista mainosteksteissä, sekä yrityksen perustajan merkittävän verkoston hyödyntämistä. Yrityksen perustajalla on erityisesti LinkedInissä huomattavan suuri verkosto, joten hänen kasvojaan olisi mahdollista hyödyntää yrityksen markkinointimateriaalissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste