Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Bittiavaruudesta ihmisten ilmoille: messukäsikirja Home Trends Oy:lle

Ojala, Pasi (2013)

 
Avaa tiedosto
ojala_pasi.pdf (2.791Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ojala, Pasi
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023103028133
Tiivistelmä
Työssä toteutetaan toimeksiantajayritys Home Trends Oy:n messuosallistumisprojekti. Home Trends Oy on nuori trendikäs sisustustuotteisiin erikoistunut verkkokauppa, jonka toimeksiannosta osallistumme myyntiosastolla Oulun kv. Koiranäyttelyyn 14. - 15.7.2012. Lisäksi laadin messuosallistumista opastavan messukäsikirjan yrityksen käyttöön.

Teoriaosuudessa hyödynsin markkinointi – ja messukirjallisuutta sekä omaa työkokemustani messujen ja tapahtumien järjestämisestä. Käytännön kokemukset ja tiedot ja taidot, toin messukäsikirjan avulla Home Trends Oy:n käyttöön. Kirjallisuudessa tutustuin messuihin osana markkinointiviestintää, visuaalisuuteen osaston suunnittelussa ja verkkokaupan brändin rakentamiseen. Toiminnallisessa osuudessa järjestettiin itse messuosallistuminen.

Työ osoitti, että messuosallistumisen järjestäminen ja suunnittelu vievät paljon aikaa. Työ on monipuolista, sillä monia asioita ja suunnitelmia pitää kehittää ja toteuttaa samanaikaisesti. Jokaisen suunnittelun eri vaiheeseen on keskityttävä huolellisesti, jotta itse tapahtuma sujuisi ongelmitta ja messuosasto olisi ehjä, näyttävä ja toiminnallinen kokonaisuus. Messuprojekti päättyy vasta kun messujen jälkeen tehtävät jälkitoimet on suoritettu. Messukäsikirjaa voidaan käyttää ohjeistuksena myös tulevissa messutapahtumissa.

Tämän työn tuloksena osallistuttiin Oulun kv. koiranäyttelyyn, jossa Home Trends Oy osallistui ensimmäistä kertaa omalla osastollaan messuille. Tästä kokemuksesta on hyvä kehittää yrityksen messutoimintaa tulevissa tapahtumissa sekä mitata asiakastyytyväisyystutkimuksella yrityksen ja sen tuotteiden tunnettavuuden kehittymistä markkinoilla.
 
The purpose of this thesis was to write a trade fair manual for the Client, Home Trends Ltd, which is a young, trendy online store specializing in decor products.The project also included helping the Client to participate in a trade fair chosen by the Client, Oulu International dog exhibition 14 - 15.07.2012.

The theoretical part of the thesis consists of marketing and trade fair literature, as well as of the author's own experience in trade fairs and events. This practical experience, knowledge and skills were included in the exhibition handbook for Home Trends Ltd.’s use. For the theoretical part the author familiarized himself with the role of trade shows in marketing communications, the visual design of tradeshow departments and online brand building. In the functional part of the thesis, the author helped the company to organize a stand in the trade fair.

The most important finding of this thesis was that participating in a trade fair and planning the event take time. The planning and organizing work is varied because many issues and plans must be developed and implemented at the same time. The company should focus on each planning stage. This way the event itself will run smoothly and the stand will be a harmonious, impressive and functional entity. The exhibition project ends when the final tasks, such as analyzing the results of participating, have been completed. The fair handbook can be used for guidance in future fairs.

As a result of this project, the first trade fair experience of the Client, taking part in Oulu International dog exhibition, was successful, and the Client achieved most of their objectives. Participating in the fair gave the company very important experiencence, which will help develop the company's exhibition business further in future events, as well as the measuring of customer satisfaction and product awareness in the market.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste