Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Pohjois-Italian markkinointikanavakartoitus Valkee Oy:lle

Nokela, Kaisa (2013)

 
Avaa tiedosto
nokela_kaisa.pdf (697.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nokela, Kaisa
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110128335
Tiivistelmä
Toimeksiantaja Valkee Oy on oululainen hyvinvointiteknologia-alan yritys, joka on kansainvälistynyt viimeisten vuosien aikana voimakkaasti. Yrityksen pyrkimys laajentaan liiketoimintaansa Euroopassa herätti tarpeen Pohjois-Italian markkina-analyysille ja markkinointikanavakartoitukselle. Työn tavoitteena on luoda mahdollisimman kattava selvitys Pohjois-Italian markkinoista niin, että toimeksiantajalla on mahdollista harkita laajennusta uudella markkina-alueella.

Työ toteutettiin laadullisella menetelmällä ja aineisto kerättiin sekundaaristen lähteiden lisäksi haastatteluilla ja havainnoimalla. Teoriatietoa koostuu muun muassa yrityksen kansainvälistymis-prosessista, business to business- markkinoinnista ja arvon tuottamisesta asiakkaalle.

Markkinatietoa sekä mahdollisia markkinointikanavia kartoitettiin kirjallisten lähteiden avulla. Tämän lisäksi tietoa saatiin havainnoimalla mahdollisia uusia jälleenmyyntipisteitä Emilia- Romagnassa maaliskuussa 2013. Lisäksi muutamia potentiaalisia asiakkaita haastateltiin avoimesti mahdollisten jälleenmyyntipaikkojen selvittämiseksi.

Opinnäytetyö koostuu kuudesta osasta. Ensimmäisessä osassa kerrotaan toimeksiantaja yrityksestä ja sen tämän hetkisestä toiminnasta. Toisessa osiossa perehdytään yritysten kansainvälistymisprosessiin ja markkinointikanavan luomiseen liittyviin seikkoihin ja kolmannessa osiossa perehdytään tutkimuksen suorittamiseen. Neljänteen osioon on kerätty markkinatietoa Pohjois-Italiasta toimeksiantajayrityksen kannalta merkittävistä näkökulmista ja analysoitu niiden merkitystä yritykselle. Viidenteen osioon on koottu potentiaalisia markkinointikanavia ja julkisia organisaatioita, joiden palveluita Valkee Oy voi hyödyntää laajenemispäätöksiä tehdessään. Tehtyjen selvitysten hyödynnettävyyttä on analysoitu toimeksiantajayrityksen näkökulmasta viimeisessä kappaleessa.

Jatkotoimenpiteenä toimeksiantajalle suositellaan syvemmän markkinatutkimuksen tekemistä. Lisäksi suositellaan jo löytyneiden potentiaalisen yhteistyökumppaneiden syvällisempää tutkimista.
 
Valkee Ltd. is a well-being technology company that has been expanding its business strongly in recent years. The company’s interest to explore new markets in Europe raised the need of a North Italian market research and a survey of potential marketing channels. The goal of this study was to create a comprehensive review of the North Italian markets, so that Valkee Ltd. has the possibility to consider expanding its business to new markets.

The study was conducted using a qualitative method, and the data was collected from secondary sources in addition to the interviews and observation. The theoretic background involves methods of internationalization such as, business to business marketing and customer value and how to create it.

The market research and the survey of potential marketing channels were carried out by exploring the written sources. In addition, information was obtained by observing the possible retailers in Emilia-Romagna, in March 2013. In addition, the interviews were conducted among few potential customers.

This thesis consists of six sections. The first section describes the client company and its current operations. In the second section, the writer explores the internationalization process and the important points of creating the marketing channel. The third section focuses on carrying out the investigation and the fourth section consists of Northern Italian market analysis from the view point of the client company. The fifth section introduces the discovered potential marketing channels in Northern Italy for Valkee Ltd. The usability of these studies is analyzed from the perspective of the client company in the last section of this thesis.

As a recommendation, it is suggested that Valkee Ltd. would conduct a deeper market research on the market in Northern Italy. In addition, a deeper study is recommended on the potential partners found in the process of this thesis.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste