Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysilmeen päivittämisen haasteet ja ongelmat

Kylli, Johanna (2013)

 
Avaa tiedosto
kylli_johanna.pdf (247.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kylli, Johanna
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110128312
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tutkielmaosa käsittelee yritysilmeen päivittämisen haasteita ja ongelmia. Toiminnallisena osana päivitin nimettömänä pysyttelevän yrityksen yritysilmettä.

Teoriaosuudessa avaan kirjalähteiden avulla yritysilmeeseen vaikuttavia asioita: identiteettiä, yrityskuvaa, imagoa ja profiilia. Käyn myös läpi yritysilmeen päivittämiseen kuuluvaa prosessia. Tutkimuksessa etsin vastausta kysymykseen Mitä ongelmia ja haasteita yritysilmeen päivittämisessä voi tulla vastaan?

Tutkimusaineisto koostuu omista havainnoista sekä seitsemän muun graafisen suunnittelijan kokemuksista yritysilmeen päivittämisessä. Omat kokemukseni pohjautuvat tämän opinnäytetyön toiminnalliseen osaan. Muiden graafisten suunnittelijoiden kokemukset olen kerännyt kyselylomakkeesta saaduista vastauksista.

Tutkimuksen tulokset ovat luettavissa pääluvuissa 4 ja 5. Tuloksia voivat hyödyntää esimerkiksi alan opiskelijat ja ammattilaiset, jotka pävittävät ensimmäistä kertaa yritysilmettä ja haluavat selvittää, mitä kannattaa ottaa huomioon jo ennen projektin aloittamista.
 
This thesis is a research, which discusses the problems and conflicts that can appear when updating the corporate visual identity. The theoretical part of my thesis explains some of the key elements that affect the corporate visual identity: true identity, corporate image and profile. I also go through the processes of updating a corporate visual identity. The functional part of the thesis was an assignment to update the corporate visual identity of the Corporate-X called company.

This research is based on the experiences of eight graphic designers, including myself. My own experience comes from the functional part of my thesis. I will in my part share the problems I discovered during the process of updating the visual corporate image. The seven graphic designers who in their part untie these problems were interviewed using a questionnaire.

The results of the research are gathered in the fourth and fifth chapter of the thesis. The results might be helpful to the students of this field and also to professionals who are taking up such assignment for the first time. This research will hopefully help other professionals and students in the field to understand the issues dealing these kind of assignments that should be addressed beforehand.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste