Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketalouden yksikön opiskelijoiden Internetin käyttö ja verkkopelaaminen

Riikola, Minna (2013)

 
Avaa tiedosto
riikola_minna.pdf (1.118Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Riikola, Minna
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110228429
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää opiskelijoiden Internetin käyttöä ja verkkope-laamista. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Oulun seudun ammattikorkeakoulu ja Erja Korhonen. Tutkimus toteutettiin tilastollisella tutkimusmenetelmällä. Tutkimukseen osallistuneet opiskelijat vastasivat Webropol-ohjelmalla luotuun sähköiseen kyselyyn keväällä 2013. Kyselyyn vastasi 248 opiskelijaa ja vastausprosentti oli 22%.

Tietoperustassa tarkastellaan internetin ja pelaamisen historiaa, eri ikäisten Internetin käyttöä, verkkopelaamista ja pelejä, peliriippuvuutta ja nettiriippuvuutta ja niiden vai-kutuksia sekä hoitokeinoja. Tutkimustulokset osoittavat, että opiskelijat pelaavat enimmäkseen ajankuluksi eivätkä he koe pelaamista ongelmalliseksi. Hyötynä he mai-nitsevat englannin kielen oppimisen pelien kautta. Opiskelijat mainitsevat käyttävänsä Internetiä opiskeluun, tiedonhakuun, musiikin kuunteluun ja lataamiseen, sähköpostin lukemiseen, uutisten lukemiseen sekä sosiaalisiin medioihin. Internetin käyttöä he eivät koe myöskään ongelmalliseksi.
 
The aim of this thesis was to investigate what kind of use of Internet and playing of In-ternet games of students. The topic for this thesis was Oulu University of Applied Sci-ences and Erja Korhonen. The study included an empricial section which was based on a quantitative method. The research was executed in the spring 2013 and the participants answered online questionnaire which was outlined using Webropol program. 248 students responded the survey and the survey had response rate of 22%.

Theoretical background of thesis discussed with use of Internet, playing of Internet games and games, dependency of Internet and Internet games and effects of them and also methods of treatment. The research results indicated that students’ playing of Internet games is usually entertainment and they think they haven’t problems with playing of Internet games. They mentioned learning of English by playing of games. The students mentioned to use Internet to studying, searching of information, listening of music and loading, reading of email, reading of news and medias of social. They don’t feel problem using of Internet too.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste