Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

HopLop Oy:n Oulun toimipisteen markkinointiviestinnän kehittäminen

Raninen, Maiju (2013)

Avaa tiedosto
raninen_maiju.pdf (668.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Raninen, Maiju
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110328496
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestinnän kehittäminen asiakaspalautteen perusteella toimeksiantajayritykselle HopLop Oy:n Oulun laajennetulle toimipisteelle. Vuonna 2005 perustettu HopLop Oy on lasten sisäleikkipuistoaktiviteettejä tarjoava yritysketju Suomessa.

Tutkimusongelmaan saatiin ratkaisu tekemällä asiakaspalautekysely Oulun toimipisteen laajennuksen avajaisissa. Ennen avajaisia lähetetty lehdistötiedote paikallismedioihin ja yrityksen käyttämä markkinointiviestintä toi hyvää näkyvyyttä tapahtumalle. Kyselyn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä avajaistapahtuman markkinointiviestinnän näkyvyydestä eri medioissa.

Vastaukset analysoitiin taulukoimalla ja muuttamalla ne selkeiksi kuvioiksi. Vastausten perusteella nousi esille mainonnan tärkeys yritykselle ja tehokkaimmat välineet tulevaisuuden markkinointiviestintään.

Työn teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestinnän eri osa-alueita. Empiirisessä osassa käydään läpi viestinnän vaikutukset tunnuslukuihin, tutkimuksen tulokset ja niiden myötä markkinointiviestinnän kehittämisehdotukset. Tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä tarkastellaan reliabiliteetin ja validiteetin avulla.
 
The objective of the thesis was to develop marketing communications based on customer feedback at the extended business unit of HopLop Oy in Oulu. The company that was founded in Finland in 2005 offers inside adventure park activities to the kids.

Customer feedback survey was conducted at the opening ceremony of the extended business unit.Before the ceremony a press release was sent to the local media which together with the company’s marketing communications brought good media coverage for the event. The objective of the questionnaire was to find out customers’ opinion about the success of marketing communications in different media.

The answers were analysed by using the Excel-program which helped in illustrating the figures in graphs. The results confirmed the importance of advertising to the company and gave information about the most effective tools for future marketing communications.

The theory of this work comprises different marketing communication areas. The empirical part introduces the effects of marketing communications on key ratios, the results of the research and the marketing communications development proposals. The reliability and validity of the research were studied as well.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste