Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Rakennusinsinööritoimiston laatujärjestelmän ISO 9001:2008 rakentaminen

Strömmer, Antti (2013)

 
Avaa tiedosto
strommer_antti.pdf (210.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Strömmer, Antti
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110628674
Tiivistelmä
Laatujärjestelmän tarkoituksena on luoda toimintajärjestelmä, jolla halutaan kuvata
yrityksen tapa toimia. Laatujärjestelmä ohjaa organisaatiota sen prosessien tunnistamiseen ja tarkasteluun. Prosessien jatkuvalla parantamisella vähennetään organisaation laadunpuutekustannuksia ja tehostetaan työn tuottavuutta.
Laatujärjestelmä luo uskottavuutta ja luottamusta organisaation sidosryhmiin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa ja sertifioida korjausrakentamisen konsultointiin erikoistuneen tilaajayrityksen tarpeisiin soveltuva laatujärjestelmä.
Laatujärjestelmän pohjaksi päätettiin ottaa yleisesti käytetty ISO 9001:2008 -standardi.
Laatujärjestelmä rakennettiin pääosin sähköiseen muotoon yrityksen palvelimelle, jotta laatujärjestelmä olisi koko henkilökunnan käytettävissä. Laatujärjestelmän laatukäsikirja rakennettiin toimimaan solmupisteenä, josta oli viittaukset kaikkiin laatujärjestelmän liitteisiin.
Tilaajayrityksellä oli jo ennen laatujärjestelmän rakentamista sovittuja toimintamalleja ja käytäntöjä, joita hyödynnettiin osin tehdyn työn yhteydessä.
Tilaajayrityksen henkilökunta oli tottunut jo ennen laatujärjestelmän rakentamista yhteiseen toiminnan kehittämiseen, mikä helpotti olennaisesti tämän työn
suorittamista. Laatujärjestelmän rakentamiseen liittyvät kokoukset järjestettiin niin, että koko henkilökunnalla oli mahdollisuus vaikuttaa toimintakäytäntöihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste